FP Projekt inżynierem nadzoru inwestorskiego rozbudowy rzeszowskiego łącznika A4
RZESZÓW. O kontrakt walczyło aż osiem firm. Wszystkie oferty mieściły się cenowo w przyjętym limicie kosztów.\n\n
Fot. GDDKiA (zdjęcie ilustracyjne)
A ten wynosił 289 576 zł. Do ostatniego etapu ocen dotrwały cztery oferty. Ta dębickiej firmy FP Projekt została uznana za najkorzystniejszą. Jej cena wynosiła 182 409 zł. Najdroższa oferta, spośród tych czterech, wyceniona była na 251 tys. zł.
Kontrakt ma obowiązywać do końca czerwca 2023 r.
Wykonawcą samej inwestycji została firma Strabag. Całkowity koszt inwestycji wyniesie 40 456 845 zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 14 933 639 zł. Wartość (tylko) prac budowlanych wyniesie 37 412 018 zł (dofinansowanie z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego to 13 530 82 zł).
W ramach prac rozbudowana zostanie droga od granic Rzeszowa do węzła autostradowego Rzeszów-Północ, o długości ok 2,9 km. Zbudowane, rozbudowane i przebudowane zostaną skrzyżowania z drogami przecinającymi. Powstaną nowe lub zmodernizowane chodniki, ciągi pieszo rowerowe i przejścia dla pieszych. Planowana jest budowa zawrotki zapewniającej pełne skomunikowanie, przebudowa przejazdów kolejowych, budowę i przebudowa zjazdów publicznych i indywidualnych zapewniających dostęp do terenów przyległych.
Na terenie inwestycji powstaną nowe zatoki autobusowe, nowe odwodnienia drogi, drogowe urządzenia techniczne, elementy ochrony akustycznej, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, gruntownie przebudowana zostanie dotychczasowa infrastruktura techniczna.
W inwestycję zaangażowanych jest pięć samorządów: powiat rzeszowski, województwo podkarpackie, gmina Trzebownisko i gmina Głogów Małopolski, a także miasto Rzeszów. Jednak to właśnie starostwu w Rzeszowie przypadła główna rola koordynacji całego przedsięwzięcia.
Zakończenie prac planowane jest na połowę czerwca 2023 r.