Samolot szpiegowski Boeing RC-135W Rivet Joint znowu nad Polską i Podkarpaciem
PODKARPACKIE, KRAJ.
Podchodzący do tankowania w powietrzu RC-135 Rivet Joint sfotografowany z pokładu KC-135T/R Stratotanker. Fot. U.S. Air Force sgt. Lance Cheung
Dziś (niedziela, 24 kwietnia 2022 r.) nad Polską misję wywiadowczą prowadzi Boeing RC-135W Rivet Joint o numerze 62-4130, należący do Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych. Samolot wykonał już kilka lotów wzdłuż granicy polsko-białoruskiej i polsko-ukraińskiej.
Samolot prowadzi rozpoznanie radioelektroniczne. Znajduje i rozpoznaje emisje promieniowania elektromagnetycznego, emisji radiolokacyjnych, elektronicznych i innych komunikacyjnych.
Sprzęt, m.in. radary umieszczony na pokładzie monitorować mogą miejsca położone od 240 km dalej.
Prowadzą: strategiczny zwiad w pełnym spektrum elektromagnetycznym (SIGINT):
- zwiad elektroniczny (Electronic Signals Intelligence, ELINT)
- zwiad komunikacyjny (Communications Intelligence, COMINT
- wykrywanie sygnałów radarowych (RADINT)
Napęd: cztery silniki CFM International F108-CF-201 turbowentylatorowe
Siła ciągu: 21 600 funtów na każdy silnik
Rozpiętość skrzydeł: 131 stóp (39,9 m)
Długość: 135 stóp (41,1 m)
Wysokość: 42 stopy (12,8 m)
Masa:173 000 funtów (78 743 kg)
Maksymalna masa startowa: 297 000 funtów (133 633 kg)
Pojemność paliwa: 130 000 funtów (58 967 kg)
Prędkość: ponad 500 mil na godzinę (Mach.66)
Zasięg: 3900 mil (6500 km)
Pułap: 50 000 stóp ( 15 240 metrów)
Załoga: (załoga lotnicza) pięć (wzmocniona) - trzech pilotów, dwóch nawigatorów; (załoga lotnicza misji) 21-27, w zależności od wymagań misji, minimum trzech oficerów walki elektronicznej, 14 operatorów wywiadu i czterech techników obsługi w locie/powietrzu
.
,