Strabag rozbuduje łącznik autostrady A4 od granic miasta do węzła „Rzeszów-Północ”
POWIAT RZESZOWSKI. Do przetargu stanęło siedem firm, ale ostateczna walka o kontrakt rozegrała się tylko między czterema.
Fot. GDDKiA (zdjęcie ilustracyjne)
Trzy ofert zostały bowiem odrzucone (Colas Polska, konsorcja: PBI Infrastruktura i PBI WMB oraz Molter i Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie).
Spośród pozostałych ofert najwyżej oceniono tę, złożoną właśnie przez firmę Strabag. Była też najtańsza - 37 412 018 zł. Ostatecznie zdobyła ona komplet 100 punktów. Nieco drożej wycenił się rzeszowski MPDiM - 37 988 410 zł. On z kolei zebrał łącznie 98,51 punktów. Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy zażyczyło już sobie 39 351 934 zł (95,17 punktów) a Eurovia Polska 40 938 132 zł (91,23 punktów).
Przypomnijmy, odcinek planowanej do rozbudowy drogi (wraz z infrastrukturą techniczną) zlokalizowany jest w granicach administracyjnych gminy Głogów Młp. (na terenie miejscowości Rudna Mała) oraz gminy Trzebownisko (na terenie Zaczernia) a także Pogwizdowa (obszar włączony do Rzeszowa).
Przedmiotem zamówienia była rozbudowa drogi powiatowej (dawnej drogi krajowej nr 9) na długości ok. 2,9 km. Prace mają polegać na jej „dostosowaniu do drogi dwukierunkowej czteropasowej z pasem rozdziału, poszerzeniu jezdni, wykonaniu wzmocnienia istniejącej konstrukcji jezdni, przebudowie (odmuleniu) rowu przydrożnego, budowie kanalizacji deszczowej z wylotami, umocnienia pobocza kruszywem, budowie oświetlenia ulicznego, rozbudowie istniejących skrzyżowań z drogą powiatową i innymi drogami publicznymi, przebudowie przepustu pod koroną drogi, budowie dwukierunkowej ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej, chodnika z kostki brukowej (...)”.
Przebudowane też zostaną przejazdy kolejowe, powstaną nowe zatoki autobusowe oraz zamontowane ekrany akustyczne.
Realizacja inwestycji pociągnie za sobą także konieczność wyburzenia dwóch starych domów i wycinkę kolidującej z nią zieleni.