Budimex rozbuduje przedłużenie ulicy Lubelskiej do Jasionki
PODKARPACKIE. Wybór komisji przetargowej padł ostatecznie właśnie na tę firmę, choć wypada dodać, że wygrała ona przetarg o włos.\n\n
Fot. Pixabay/CC0
A było o co walczyć! Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zarezerwował na tę inwestycję aż 116 573 432 zł.
Najniższą cenę za realizację inwestycji zaproponował właśnie Budimex - 98 454 168 zł i zdobył ostatecznie komplet 100 punktów. Tylko nieco droższa była jednak oferta Mostostalu Warszawa - 98 802 579 zł (99,79 punktów).
Do przetargu stanęło w sumie 9 wykonawców. Cena najdroższej oferty opiewała aż na 130 995 000 zł (konsorcjum firm NDI i NDI Sopot).
Budimex będzie musiał najpierw opracować m.in. projekt wykonawczy przyszłej inwestycji (na podstawie projektu budowlanego, decyzji ZRID, decyzji środowiskowej, opinii, uzgodnień, warunków technicznych oraz innych dokumentów i instrukcji) oraz dokonać aktualizacji wszystkich warunków technicznych i uzgodnień.
Z kolei w ramach samej inwestycji do wykonawcy należeć będzie „rozbudowa istniejącego odcinka drogi wojewódzkiej DW 878 wraz z przebudową, budową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych.
Inwestycja swym zakresem obejmować będzie m.in.: rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej DW 878; rozbudowę, budowę i przebudowę skrzyżowań z istniejącymi drogami w tym budowę ronda o średnicy zewnętrznej 50 m na skrzyżowaniu projektowanego odcinka DW 878 z DP 1377R oraz ronda „turbinowego” o średnicy zewnętrznej 52 m na skrzyżowaniu projektowanego odcinka DW 878 z DP 1378R oraz z DP 1383R; przebudowę i rozbudowę odcinków dowiązania do dróg innych kategorii i istniejącego przebiegu DW 878; budowę dodatkowych jezdni pełniących funkcję dróg dojazdowych; budowę i przebudowę chodników, ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych; przebudowę i budowę zatok autobusowych; budowę miejsc do zawracania pojazdów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 878; budowę ścieków terenowych/odwadniających; budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej; (…) przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych zapewniających dostęp do terenów przyległych z drogi wojewódzkiej i dróg dojazdowych wraz z przepustami pod nimi; budowę i przebudowę sieci oświetlenia drogowego; rozbiórkę i budowę obiektów inżynierskich: mostu MD-1 na rzece Mrowla (Czarna) i wiaduktu WD-1 nad drogą lokalną w miejscowości Trzebownisko; budowę i przebudowę przepustów w tym dostosowanych do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt; budowę konstrukcji oporowych; budowę elementów ochrony środowiska w tym ekranów akustycznych (…); rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych w tym budynków mieszkalnych i gospodarczych”.