Inżynier kontraktu rozbudowy drogi wojewódzkiej od ulicy Lubelskiej do Jasionki pilnie poszukiwany
PODKARPACKIE, RZESZÓW. Sam przetarg na realizację inwestycji czeka jeszcze na rozstrzygnięcie. O kontrakt walczy aż 10 firm.
Fot. Pixabay/CC0
Umowa z inżynierem kontraktu obowiązywać ma od czerwca tego roku aż do końca września 2023 r. Wyłoniony wykonawca w ramach usługi będzie „zarządzać, pełnić kontrolę i nadzór inwestorski” a także współpracować z odpowiednimi służbami, m.in. archeologicznymi.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich czeka na oferty do 1 marca.
A jeśli chodzi o samą inwestycję - dotyczy ona rozbudowy w sumie ponad 5 km odcinka drogi. Zadanie jest planowane do współfinansowania w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Inwestycja swym zakresem obejmować będzie m.in.: „rozbudowę odcinka drogi wojewódzkiej DW 878; rozbudowę, budowę i przebudowę skrzyżowań z istniejącymi drogami w tym budowę ronda o średnicy zewnętrznej 50 m na skrzyżowaniu projektowanego odcinka DW 878 z DP 1377R oraz ronda „turbinowego” o średnicy zewnętrznej 52 m na skrzyżowaniu projektowanego odcinka DW 878 z DP 1378R oraz z DP 1383R; przebudowę i rozbudowę odcinków dowiązania do dróg innych kategorii i istniejącego przebiegu DW 878; budowę dodatkowych jezdni pełniących funkcję dróg dojazdowych; budowę i przebudowę chodników, ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych; przebudowę i budowę zatok autobusowych; budowę miejsc do zawracania pojazdów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 878; budowę ścieków terenowych/odwadniających; budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej; (…) przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych zapewniających dostęp do terenów przyległych z drogi wojewódzkiej i dróg dojazdowych wraz z przepustami pod nimi; budowę i przebudowę sieci oświetlenia drogowego; rozbiórkę i budowę obiektów inżynierskich: mostu MD-1 na rzece Mrowla (Czarna) i wiaduktu WD-1 nad drogą lokalną w miejscowości Trzebownisko; budowę i przebudowę przepustów w tym dostosowanych do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt; budowę konstrukcji oporowych; budowę elementów ochrony środowiska w tym ekranów akustycznych (…); rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych w tym budynków mieszkalnych i gospodarczych”.
Inwestycja potrwać ma do końca września 2023 r.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, o kontrakt na realizację inwestycji walczy dziesięciu wykonawców. Najniższą cenę zaproponował Budimex - 98 454 168 zł. Tylko nieco droższa jest oferta Mostostalu Warszawa - 98 802 579 zł. Trzecia w kolejności znalazła się oferta dębickiego Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego - 108 797 762 zł. W przyjętym limicie cenowym PZDW (116 573 432 zł) zmieściło się jeszcze dwóch wykonawców: Strabag (112 355 840 zł) oraz Eurovia Polska (115 961 615 zł). Pozostałe oferty są już znacznie droższe, a najwyżej wyceniło swoją ofertę konsorcjum firm NDI i NDI Sopot - 130 995 000 zł.
.