Kto przebuduje perony na stacji kolejowej Ropczyce?
PODKARPACKIE. To kolejna inwestycja w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Stacja Ropczyce. Fot. Bartłomiej Pawłowski
Przedmiotem zamówienia PKP PLK „jest zaprojektowanie oraz budowa (wydłużenie) peronów nr 1 i nr 2 na obszarze przed istniejącymi peronami w ciągu linii kolejowej nr 91 do długości docelowej 400 m na każdy peron”.
Będą więc one dłuższe niż obecnie, co umożliwi przewoźnikom swobodne planowanie postojów na stacji, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych. Podróżni zyskają także wyższy komfort obsługi. Na przebudowanych peronach przewidziano montaż nowych wiat, ławek i tablic informacyjnych. Ułatwieniem dla osób niewidomych i niedowidzących będzie oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych. Z myślą o rowerzystach, zaplanowano również stojaki rowerowe.
Zakończenie prac zaplanowano na grudzień 2023 r.
Inwestycja będzie obejmować także szereg prac branży typowo kolejowej, m.in.: modernizację podtorza, elektroenergetyki trakcyjnej i nietrakcyjnej, automatyki i telekomunikacji. Dlatego wyłoniony wykonawca będzie musiał skoordynować i uzgodnić harmonogram prac z firmami, które już prowadzą prace modernizacyjne na tej linii kolejowej.
O kontrakt walczą cztery firmy: Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „Transkol” z Kielc z ceną 9 764 330 zł, Intop Tarnobrzeg z ceną 11 448 721 zł, Swietelsky Rail Polska z Krakowa z ceną 12 146 496 zł i Przedsiębiorstwo napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa z ceną 14 002 600 zł.
Program Przystankowy na Podkarpaciu
W województwie podkarpackim Rządowy Program Przystankowy obejmuje 9 inwestycji z listy podstawowej w miejscowościach: Przemyśl, Hurko, Medyka, Żurawica, Ropczyce, Strzyżów, Mielec (dwa nowe przystanki), Zaklików. Na liście rezerwowej Programu jest 11 kolejnych zadań: Brzezówka, Gorliczyna, Zawada koło Dębicy, Huta Krzeszowska, Golce, Huta Deręgowska, Kłyżów, Mielec, Wielowieś, Tarnobrzeg Ocice, Kępie Zaleszańskie.