Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

S19 na odcinku Jasionka – Sokołów Małopolski będzie rozbudowana o jeden pas

Opublikowano: 2021-12-29 12:34:59, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW.

Od decyzj informowali europoseł Tomasz Poręba, wiceminister Rafał Weber i dyrektor oddziału GDDKiA Bogdan Tarnawski. Fot. Adam Cyło

Od decyzj informowali europoseł Tomasz Poręba, wiceminister Rafał Weber i dyrektor oddziału GDDKiA Bogdan Tarnawski. Fot. Adam Cyło

 

Kilkanaście dni temu i kilka dni otwieraliśmy kolejne odcinki drogi ekspresowej S19 – 10 z 12 odcinków realizacyjnych. Ostatnie dwa będą oddane gdy pogoda na to pozwoli. Pod koniec przyszłego roku Via Carpoathia skomunikuje Rzeszów i Lublin, dwie strategiczne stolice województw.

Tuż przed świętami, 23 grudnia 2021 regionalny dyrektor ochrony środowiska decyzję środowiskową, która uprawnia do ogłoszenie przetargu na druga jezdnię na odcinku drogi ekspresowej S19 Sokołów Małopolski – Jasionka.

- 2 + 1 czyli dwa pasy na przemian z jednym na odicnku 12 kilometrów to istotne zwężenie, powstałe decyzją poprzedników – mówił Rafa Weber, wiceminister infrastruktury. - To niebezpieczne, bo było wiele wypadków drogowych, także śmiertelmnych. Na odcinku obowiązuje teraz ograniczenie prędkości do 80 km na godzinę, pasy odgrodzono pachołkami. Widać wąskie gardło na drodze, która powinna być szybkiego ruchu. Podjęliśmy decyzję, by poszerzyć i dobudować drugą jezdnię. My budujemy w standardzie 2 + 2, błąd był decyzją Platformy Obywatelskiej.

 

- Przetarg będzie ogłoszony w trybie zaprojektuj-wybuduj - informuje Bogdan Tarnawski, dyrektor GDDKiA oddział w Rzeszowie. - Projektowanie potrwa 12 miesięcy, a budowa 36 miesięcy. Inwestycja powinna być gotowa w 2026 r.

 

inwestycja dotyczy rozbudowy drogi ekspresowej S19 na odcinku Sokołów Małopolski (bez węzła) – Jasionka (bez węzła) na odcinku o przekroju 2+1 do przekroju 2+2 poprzez dobudowę drugiej jezdni oraz dostosowanie istniejących obiektów inżynierskich w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, urządzeń BRD oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej.

 

Umowę na wykonanie Koncepcji Programowej oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowanych podpisano 15 maja 2019 r. z firmą Mosty Katowice Sp. z o.o. 19 listopada 2020 r. odbyło się łączone posiedzenie ZOPI i KOPI na którym przyjęto dokumentację koncepcji programowej. Po opracowaniu wariantu wynikowego uwzględniającego uwagi z posiedzenia ZOPI-KOPI zostały opracowane materiały do wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Wniosek o jej wydanie został złożony w dniu 15 lutego 2021 r., natomiast decyzja została wydana dnia 23 grudnia 2021 r

 

 

W ramach inwestycji powstaną także nowe obiekty inżynierskie w tym: estakada o dł. 157,5 m w miejscowości Nienadówka, dwa wiadukty (w tym 1 z funkcją przejścia dla zwierząt średnich), trzynaście przejść dla zwierząt, przejazd gospodarczy i dwa przepusty. W ramach ochrony środowiska zostaną wykonane: cztery przejścia dla zwierząt średnich (jedno zespolone z wiaduktem), cztery przejścia dla zwierząt małych, osiem przejść dla płazów, ponad 3 km ekranów akustycznych, zbiorniki retencyjne (13 szt. otwartych i 4 szt. zamknięte). Posadzona zostanie zieleń dogęszczająca, izolacyjna, krajobrazowa i naprowadzająca. Powstaną też urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni i osłony przeciwolśnieniowe.

 

W Nienadówce droga poprowadzona zostanie estakadą w odległości ok. 30 m od kościoła parafialnego p.w. Św. Bartłomieja Apostoła, usytuowanego przy istniejącej drodze DW878. Ze względu na ochronę tego obiektu sakralnego reprezentującego styl neogotycki, w decyzji środowiskowej określono warunki realizacji robót budowlanych w rejonie kościoła. Zastosowane zostaną tam pale wiercone i nie będą stosowane walce wibracyjne. Wykonany też zostanie ekran przeźroczysty w celu ekspozycji walorów historycznych i zabytkowych.

 

Ponadto w ramach inwestycji istniejący MOP Stobierna (strona wschodnia) zostanie rozbudowany do kat. II. Oznacza to, że w przyszłości będzie mogła powstać tu stacja paliw i obiekty gastronomiczno-handlowe.

  .

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij