Cztery pracownie walczą o kontrakt na projekt aranżacji nowego budynku Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych
USTRZYKI DOLNE. Jego budowa już trwa. Inwestycja rozpoczęła się w lutym tego roku i będzie kosztować blisko 4,8 mln zł.
Fot. Pixabay/CC0
Inwestycja polega na dobudowie do obecnego budynku urzędu dodatkowego skrzydła. Budowany jest w technologii pasywnej. Na inwestycję samorząd Ustrzyk Dolnych otrzymał z RPO WP 2,5 mln zł dofinansowania. Dokumentację opracowała sanocka pracownia „studio A”. Wykonawcą samej budowy jest firma „Hołyszko” z Przemyśla.
I kilka słów o złożonych w przetargu ofertach. Spółka „Sigma” z Opola wyceniła ją na 45 989 zł. Rzeszowska „Pracownia Aranżacji i Wyposażenia Wnętrz” Marty Skarbieckiej zaoferowała już cenę 55 350 zł. Pracownia „Piotr Drojecki” z Poznania zażyczyła sobie 71 340 zł a warszawska „Lim Connection” aż 104 50 zł. Przyjęty przez władze Ustrzyk Dolnych limit kosztów dla tego zadania wynosi 40 tys. zł.
Na realizację zamówienia wybrany wykonawca będzie miał w sumie 90 dni: 30 dni na opracowanie koncepcji oraz 60 na przygotowanie właściwego projektu.
W ramach realizacji zamówienia wykonawca będzie musiał opracować koncepcję oraz projekt wykonawczy, przedmiar i kosztorys aranżacji wnętrz oraz finalną wizualizację. Projekt wykonawczy i przedmiar będzie stanowił podstawę do ogłoszenia późniejszego postępowania na wykonanie aranżacji.
A jej zakres obejmuje: „ściany (rozwiązania materiałowe, ozdobne, kolorystyka), podłogi (kolorystyka podłóg, ewentualnie zmiany materiałowe w stosunku do rozwiązań projektowych), dobór mebli, materiałów, urządzeń, elementów dekoracyjnych, wykończeniowych z opisem technologii ich wykonania”.
Poniżej fragment opisu inwestycji z dokumentacji projektowej.
„Budowę budynku zaprojektowano od strony południowej (...). Istotą rozbudowy budynku było odsłonięcie budynku od głównej ulicy 29-go Listopada, oraz uzyskanie możliwości wejścia do budynku od tej właśnie ulicy. Część rozbudowana posiada 4 kondygnacje, jednakże ze względu na różnicę terenu do budynku od strony ulicy 29-go listopada wchodzi się na wys. 2 kondygnacji, czyli parteru. Budowana część posiada własną klatkę schodową natomiast połączona jest z istniejącym budynkiem 2 kondygnacyjnym łącznikiem, pod którym znajduje się dojazd na parking wewnętrzny. Łącznie zaprojektowano 20 nowych miejsc postojowych w trym 3 stanowiska z instalacją do ładowania samochodów elektrycznych. Z parkingu na ul. 29-go listopada prowadzą schody terenowe. Zapewniono dojście dla osób niepełnosprawnych poprzez wyprofilowanie terenu przed wejściem w piwnicy oraz na parterze. Piętro dostępne jest dla osób niepełnosprawnych poprzez wejście od strony istniejącego budynku urzędu. Poddasze dostępne jest dla osób niepełnosprawnych poprzez platformę przychodową zainstalowaną na klatce schodowej. Ilość zatrudnionych Urząd Miejski 70 osób, Urząd Skarbowy 40 osób, Stołówka 4 osoby.”
Nowy budynek powinien być gotowy końcem września 2022 r.