PKP powtarza przetarg na remont budynku zabytkowego dworca stacji Nowy Zagórz
PODKARPACKIE. Pierwsze postępowanie spółka musiała unieważnić. Nie skusił się na nie żaden oferent.
Generalny remont dworca stacji Nowy Zagórz to tylko jeden z elementów dużego projektu dotyczącego rewitalizacji linii kolejowej nr 108. Obejmuje ona m.in. przebudowę torów, wymianę rozjazdów, a także zamontowanie unowocześnionych urządzeń sterowania ruchem. Przewidziana jest też modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych oraz kilku stacji.
Dworzec leży przy liniach kolejowych Stróże-Krościenko i Nowy Zagórz-Łupków. W obecnej formie powstał po I wonie światowej. W jej trakcie pierwszy budynek uległ zniszczeniu.
W samym budynku wymieniony zostanie cały dach, przebudowane kominy i zainstalowana nowa instalacja odgromowa. Renowacji poddana zostanie także elewacja obiektu oraz wymieniona cała stolarka okienna i drzwiowa.
Tym razem PKP czeka na oferty do 22 listopada.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło-Nowy Zagórz realizowana jest w ramach Krajowego Programu Kolejowego, ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
Fot.