Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Oferta wakacyjna Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka
Pożyczki obrotowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Jak będzie wyglądał nowy dworzec PKS w Rzeszowie? Zobacz film i zdjęcia

Opublikowano: 2021-10-13 21:43:28, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW.

Fot. MWM ArchitekciFot. MWM ArchitekciFot. MWM ArchitekciFot. MWM Architekci
Jak będzie wyglądał nowy dworzec PKS w Rzeszowie? zobacz film i zdjęcia
Fot. MWM Architekci

Fot. MWM Architekci

 

Od strony Placu Dworcowego i ul. Grottgera zaplanowano w parterze lokalizację funkcji handlowych i usługowych, które mają za zadanie wprowadzić życie w wymarłą dzisiaj przestrzeń.

 

W głębi, za funkcjami handlowymi w przyziemiu zaplanowana została lokalizacja nowego dworca PKS i przystanków komunikacji miejskiej.

Projekt obejmuje przebudowę części Placu Dworcowego, oraz rewitalizację zespołu zabytkowych magazynów kolejowych położonych wzdłuż torów kolejowych. Od strony północnej, jako bufor dla pomieszczeń użytkowych zaplanowano 3-kondygnacyjny garaż, który ma obsługiwać nowy budynek i przejąć miejsca parkingowe likwidowane w okolicach Dworca PKP.

 

Przebudowa ulicy Grottgera zakłada stworzenie strefy bezpiecznej dla pieszych, docelowo ograniczonej dla pojazdów samochodowych.

Instytut Polityki Energetycznej prowadzi projekt Historia Sektora Energii

 

Główna fasada zespołu tworząca północną pierzeję ulicy, podzielona została na trzy wyraźne części, które optycznie rozbijają długość budynku i nawiązują do tradycyjnej, kamienicowej zabudowy.

 

Pomiędzy sekcjami fasady zaplanowano poszerzenie przestrzeni publicznej w formie niewielkich skwerów, z których prowadzą bezpośrednie wejścia do nowego dworca PKS.

 

Na górnych kondygnacjach zaplanowano otwarte, przestrzenie, przeznaczone na funkcje mieszkalne, biurowe i usługowe. Założenie obejmuje stworzenie obiektu w pełni adaptowalnego, który funkcjonował będzie jako „nowy loft” – przestrzeń którą, tak jak dawne budynki przemysłowe, można dowolnie aranżować i dopasowywać do wymagań rynku, bez konieczności ingerowania w główną konstrukcję i systemy instalacyjne.

Wysokość kondygnacji, otwarty, pozbawiony ścian konstrukcyjnych plan, elastyczne systemy instalacji, mają umożliwiać dowolne adaptacje przestrzeni do potrzeb użytkowników, bez konieczności wykonania skomplikowanych robót budowlanych.

 

Dawne magazyny kolejowe zostaną wykorzystane jako lokalizacja funkcji pomocniczych dworca, oraz miejsce do którego przeniesione zostaną drobne punkty handlowe i usługowe z przebudowywanego Placu Dworcowego.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij