Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczki obrotowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Trwa Kongres Profesjonalistów PR w Rzeszowie. Dyskusje o digital PR, hejcie i zarządzaniu kryzysowym

Opublikowano: 2021-09-17 01:14:23, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW. W Rzeszowie we czwartek (16 września 2021 r.) rozpoczął się dwudniowy Kongres Profesjonalistów PR 2021. Uczestniczy w nim około 200 osób, przedstawicielu branży z całego kraju. Głóne tematy to digital PR, hejt, zarządzanie kryzysem. Pomysłodawcą i głównym organizatorem jest dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. Uniwersytetu Warszawskiego, prezes agencji Exacto.

Fot. Adam Cyło

Fot. Adam Cyło

 

Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications, wygłosił tradycyjne wystąpienie rozpoczynające. Nie był to jednak – jak w poprzednich latach - ranking najważniejszych wydarzeń od poprzedniego kongresu, ale scharakteryzował kilka trendów. Skrytykował upolitycznienie branży public relations, w tym zdobywanie kontraktów dzięki relacjami z władzą. Przywołał opinię, że public relations może rozwijać się tylko w demokracji i przy wolnym rynku. W Polsce jego zdaniem ma miejsce odejście od wolności mediów. Krytycznie odniósł się również do niektórych metod oferowanych przez branżę, np. do płacenia za publikowane artykuły.

Jego zdaniem miniony rok pokazał sporo problemów etycznych i nie było podmiotu, który miałby mandat, aby móc powiedzieć, że jakieś działania są etyczne lub nie. Jak mówił, taki mandat miała Rada Etyki PR, jednak w praktyce już nie funkcjonuje.

Skrytykował także podejście niektórych pracowników branży do konkurencji, np. „oni nie mają prawa nazywać się agencją pr”, czy też (o pewnej celebrytce) „czy ona może być profesjonalistką.

 

Anna Jadwiga Orzech, dyrektorka ds. komunikacji i rzeczniczka prasowa Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy powiedziała, że fundacja mierzy się z hejtem już od wielu lat. Fundacji udało się np. zidentyfikować płatne kampanie, skierowane przeciw WOŚP

- Byliśmy przerażeni tym, skąd biorą się wszystkie negatywne wypowiedzi, tak dużo kłamstwa, konfabulacji i fake newsów na nasz temat – mówiła. - Fundacja znalazła sposób na radzenie sobie z tym problemem, choć nie było to łatwe. Przez pięć lat nauczyliśmy się podchodzić do hejtu w neutralny sposób. W taki sposób, że czasami wzruszamy ramionami, gdy czytamy coś, co powinno nas zaboleć.

Zdaniem Orzech hejt jest nie tylko związany z kwestiami wizerunkowymi czy komunikacją zewnętrzną, ale w dużym stopniu jest to też problem komunikacji wewnętrznej i relacji w zespołach.

- Bardzo mocno podważa zaufanie pomiędzy działem komunikacji a innymi zespołami – zaznaczyła Anna Jadwiga Orzech.

 

Marcin Domagała z Otomoto.pl i Bartosz Staniszewski z agencji Brandfeed przedstawili kanał na Youtube, założony przez serwis z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Powstały w 2018 r. kanał prezentował testy samochodów, ale nie nowych (co nie byłoby wyróżnikiem na rynku), ale używanych, a zatem takich, jakich poszukujący portalu otomoto.pl. Okazało się, że jest to nisza, któa szybko zdobyła użytkowników. Natomiast w czasie pandemii, gdy nie można było kręcić filmów, serwis wprowadził nowy format video na Youtubie, tzn. przegląd ogłoszeń motoryzacyjnych. Okazało się, że także na takie treści było zainteresowanie.

Zaprezentowane przez przedstawicieli Otomoto.pl i Brandfeed rozwiązanie było jednym z wielu, gdzie pokazywano jak sobie radziła branża w czasie pandemii. Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy PLL Lot przyznawał – odpowiadając na pytanie Szymona Sikorskiego z agencji Publicon, że w czasie pandemii lotów było mniej, a pracy – mimo to więcej.

 

Z kolei Bartosz Mateja z Prografix podkreślił rolę materiałów drukowanych w promocji, reklamie. Przytoczył dane, z których wynikało, że druk pozwala zdobyć kilkanaście razy więcej klientów promocja online. A najlepsze efekty daje połączenie kanału online i papieru. Wśród zaproponowanych przez niego rozwiązań był m.in. druk spersonalizowany (np. każdy prenumerator dostaje gazetę ze swoim imieniem i nazwiskiem).

- Druk mocniej stymuluje nasz mózg, trwa dłużej, jest wyjątkowy. Dlatego ludzie bardziej ufają przekazom drukowanym niż cyfrowym – mówił Bartosz Mateja.

 

Przemysław Przybylski z Credit Agricole mówił o wizytówkach Google my Business. W jego opinii – popartej doświadczeniami CA, wizytówki z opiniami są dobrym narzędziem do pozycjonowania.

 

 .

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij