Kongres Profesjonalistów Public Relations 2021 już za kilka dni
RZESZÓW. Offline nie umiera, 5G i komunikowanie rzeczy trudnych, czy hejt jako zjawisko powszechne – to tylko kilka z tematów, które zostaną poruszone podczas XXI edycji Kongresu Public Relations. To największe wydarzenie branży, w którym weźmie udział około 200 specjalistów i ekspertów .
Uczestnicy poprzedniej konferencji. Fot. Exacto
W dniach 16 i 17 września w Rzeszowie odbędzie się XXI edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Zarówno w ubiegłym roku, jak i obecnie organizatorzy zdecydowali się na realizację Kongresu w formule hybrydowej.
- Branża eventowa powoli łapie oddech. Po ponad roku zamknięcia, znów mamy możliwość spotykania się na różnego rodzaju wydarzeniach. Nowe technologie, dzięki którym mogliśmy w ubiegłym roku organizować eventy online, niewątpliwie zostaną z nami na dłużej, ale nawet najlepszy obraz 4K nie zastąpi emocji i wymiany energii, której doświadczamy w trackie spotkań na żywo – mówi Anna Jadwiga Orzech, Dyrektorka ds. komunikacji i rzeczniczka prasowa Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Podczas Kongresu wystąpi ona z prelekcją pn. „Wróćmy do podstaw, czyli o społeczności w działaniach public relations”.
- Ze względu na panującą sytuację zdecydowaliśmy się na organizację wydarzenia w formule hybrydowej - dodaje dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, pomysłodawca oraz organizator Kongresu. - Będziemy ponownie gościć w Rzeszowie blisko 200 uczestników. To pokazuje jak ważna i pożądana jest możliwość spotkania się, rozmowy na żywo i wymiany doświadczeń, których w ostatnim czasie zdobyliśmy naprawdę wiele.
Jeden z paneli, którego partnerem merytorycznym zostało Polskie Stowarzyszenie Public Relations, będzie poświęcony roli kobiet w PR. Na temat możliwości i wyzwań, przed którymi stają panie w public relations wypowiedzą się same zainteresowane – sześć kobiet od lat zajmujących się PR-em: Joanna Piwowarczyk, ekspert ds. komunikacji marketingowej Orange Polska; Joanna Kącka, rzeczniczka prasowa komendanta wojewódzkiego Policji w Łodzi; Justyna Oracz, head of communications Fantasyexpo Sp. z o.o.; Żaneta Czyżniewska, członkini zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i doktorantka SGH;, Marta Andreasik, PR manager Huuge Games oraz Beata Kopczyńska, Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. W pierwszym dniu Kongresu odbędzie się również Gala rozdania nagród Konkursu PR Wings. Projekt został zorganizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations.
Podczas XXI edycji Kongresu specjaliści PR będą dyskutować o możliwościach i zagrożeniach jakie niesie aktywność w sieci. Budowanie marki w Internecie stało się biznesowym must have – jak bardzo istotnym – pokazał czas pandemii. Dzisiaj Polacy szukają inspiracji, informacji o firmach i ich produktach/usługach głównie w Internecie. Rosnąca rola Digital PR wynika z potrzeby tworzenia umiejętnej komunikacji z odbiorcą i budowania spójnego wizerunku marki w Internecie. Digitalizacja dotyka dziś praktycznie każdej dziedziny naszego życia. W komunikacji spowodowała dynamiczne zmiany, do których firmy musiały się dostosować, aby rozwijać swoje marki. Totalizator również doświadczył tych zmian. W ostatnich latach obserwujemy mocny rozwój e-sportu, który otworzył nowe możliwości komunikacji marki i docieranie do nowych, zaangażowanych grup odbiorców – mówi Aida Bella, dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego, który po raz kolejny został Partnerem Strategicznym Kongresu.
Digitalizacja zapewnia markom wiele możliwości i narzędzi do budowania wizerunku, ale daje też płaszczyznę działania hejterom, pozwala na tworzenie fake newsów. Adam Łaszyn, który podczas Kongresu poprowadzi debatę dotyczącą hejtu, w swojej książce e-Kryzys stwierdził, że każda osoba czy instytucja będąca aktywnym użytkownikiem sieci, w końcu doświadczy tego zjawiska. W Internecie, gdzie każdy czuje się anonimowy łatwo jest też stworzyć i dystrybuować fałszywą informację. Dlatego tak ważne jest, aby specjaliści PR umieli poruszać się w digitalowej rzeczywistości i umiejętnie reagować na fałszywe plotki czy ataki hejterów.
XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations będzie okazją do wymiany doświadczeń, poznania narzędzi i technik stosowanych w digital PR-ze oraz pogłębienia wiedzy na temat zarządzania kryzysem w przestrzeni online.
XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmę Newsline Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresu PR jest prof. UW, dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o., który od 20 lat organizuje spotkania branży PR w Rzeszowie.
Partner Strategiczny: Totalizator Sportowy, sponsor główny: Press-Service Monitoring Mediów
Partnerzy Kongresu: Orange Polska, Województwo Podkarpackie, Miasto Rzeszów, Stowarzyszenie Agencji Public Relations, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, EXACTO Sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii, Sylveco, Ideo Sp. z o.o., Top S.A.,