Bracia Dobrowolscy z Wadowic Górnych
Dobrowolscy Sp. z o.o. to uczestnik tegorocznej edycji Programu „Smaczne bo Podkarpackie” 2021.
Organizatorem Programu Certyfikującego Najlepsze Produkty Spożywcze Podkarpackiego „Smaczne bo Podkarpackie” jest Centrum Promocji Biznesu w Rzeszowie. Tegoroczną edycję Patronatem Honorowym objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Partnerem Programu jest Województwo Podkarpackie. Szczegóły o Konkursie na www.smaczne.rze.pl.
Firma do tegorocznej edycji Programu zgłosiła dwa produkty: Szynkę i polędwicę bez konserwantów. Polecamy gorąco!
Firma Dobrowolscy od 1990 roku łączy smakiem pokolenia. Był rok 1990, kiedy Stanisław Dobrowolski wraz z synem Adamem założyli pierwszy zakład mięsny. W późniejszych latach dołączyli do nich pozostali synowie. Dzisiaj firma zatrudnia ponad 600 pracowników i łączy technologię z troską o to, by wędliny wadowickie były najlepszymi produktami dla rodzin. Firma praktycznie startowała od zera, jednak zaangażowanie pracowników, którzy wychodzili do pracy wczesnym rankiem i wracali po kilkunastu godzinach, pozwoliło osiągnąć wspólny sukces. Wieść o dbałość o najmniejsze szczegóły oraz dążenie do produkowania wyrobów jak najlepszej jakości, z których słynął zakład, zaczęła rozchodzić się po okolicznych miejscowościach. Efektem były rzesze klientów, które ustawiały się pod małym sklepem.
Choć kolejki po wędlinę kojarzone są z latami osiemdziesiątymi, historia powtarzała się pod wadowickim sklepem Dobrowolskich dekadę później. Zakład rozrastał się w zawrotnym tempie, czego doskonałym przykładem jest historia ze ścianką, którą trzeba było wyburzyć miesiąc od jej postawienia. Z czasem obok kolejki klientów zaczęły ustawiać się samochody dostawcze. Wydawanie towaru rozpoczynało się od 6 rano, jednak pierwsi śmiałkowie pojawiali się już w okolicach północy! Rekordowe długości kolejek pod sklepem Dobrowolskich sięgały nawet 2 km! Po 10 latach od założenie zakładu, Dobrowolscy zatrudniali 435 osób. Kultywowanie rodzinnych tradycji sprawiło, że firma stała się atrakcyjnym miejscem pracy, w którym pracują całe rodziny, a średni czas zatrudnienia to kilkanaście lat.
Wędliny z Wadowic Górnych zaczęły pojawiać się za ladami sklepów w Małopolsce, na Lubelszczyźnie, Górnym i Dolnym Śląsku oraz w Świętokrzyskim. Kolejnym naturalnym krokiem w rozwoju firmy było nawiązanie współpracy z sieciami handlowymi, dzięki czemu dzisiaj produkty Dobrowolskich znajdziecie na terenie całej Polski. Kluczem do sukcesu Dobrowolskich jest wnikliwa analiza rynku mięsnego i analiza panujących na nim trendów, dzięki łączeniu tradycji ze zmieniającymi się gustami konsumentów, firma stale osiąga sukcesy.
Dobrowolscy od zawsze preferują polskie mięso pozyskiwane z tradycyjnego chowu. Współpraca z lokalnymi hodowcami oraz dbałość o środowisko naturalne idą w parze z dbałością o ekologię, która od zawsze była wpisana w misję firmy.
Celem Programu jest wyłonienie i wypromowanie produktów spożywczych wytworzonych przez przedsiębiorstwa mające swe zakłady na Podkarpaciu. Program ma promować i pomagać w wyborze konsumentom tych produktów, które ze względu na swoją wysoką jakość, unikalne walory smakowe i zapachowe, reprezentują nieprzeciętny poziom, godny do naśladowania oraz spełniają wymagania jakości handlowej. Program jest adresowany do wszystkich producentów żywności działających na terenie województwa podkarpackiego.
Artykuł promocyjny
Więcej o: Smaczne bo Podkarpackie, Dobrowolscy