Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Samorząd województwa pomoże w rewitalizacji linii kolejowej Gorlice-Jasło?

Opublikowano: 2021-08-16 20:20:58, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Oczywiście o tyle, o ile... Cały projekt realizować będzie bowiem samorząd województwa małopolskiego.

Polregio zamiast  Przewozów Regionalnych

 

Projekt ten nosi nazwę „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Gorlice - Jasło, celem usprawnienia połączenia Kraków – Jasło wraz z rewitalizacją linii kolejowej nr 110 i budową łącznicy pomiędzy w/w liniami”. Póki co został on zakwalifikowany przez PKP PLK S.A. do II etapu Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus.

 

O pomoc finansową w realizacji części procedur związanych z przygotowaniem dokumentacji rewitalizacji linii Gorlice-Jasło poprosił marszałek województwa małopolskiego jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Już wówczas zarząd województwa podkarpackiego wstępnie zadeklarował udzielenie takiej pomocy.

 

Teraz jednak (3 sierpnia) zarząd samorządu wojewódzkiego przyjął projekt uchwały w tej sprawie. Ostateczną decyzję będą musieli podjąć radni Sejmiku.

 

A samorząd podkarpacki miałby wesprzeć ten małopolski kwotą 777 200 zł. Pieniądze miałyby zostać przeznaczone na opracowanie WSPP przyszłej inwestycji, czyli wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Szacunkowo miałoby ono kosztować 1,5 mln zł.

 

Kwestia wspólnej realizacji zadania realizowanego przez samorząd małopolski przedstawiona była już na posiedzeniu zarządu województwa podkarpackiego w listopadzie ubiegłego roku.

 

Wstępne założenia: „Rewitalizacja odcinka linii l-108 Gorlice-Jasło długość około 25 km (z tego na terenie województwa podkarpackiego około 14 km). Wartość projektu 100 000 000 zł, przy wkładzie własnym 15 proc. - orientacyjna wartość przypadająca jako koszt dla Województwa Podkarpackiego około 8 000 000,00 zł (wraz z procentowym wkładem na wykonanie WSPP)”.

 

Zarząd naszego województwa jeszcze w marcu tego roku podjął decyzję o akceptacji kosztów związanych z finansowaniem wykonania WSPP. „Dalsze finansowanie inwestycji poza WSPP zdaniem Zarządu winno odbywać się kosztem środków własnych województw i Zarząd nie deklaruje dalszego udziału w finansowaniu w/w zadania w ramach programu Kolej Plus”.

  .

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij