PKP PLK inwestują w przejście kolejowe w Werchracie
PODKARPACKIE. I to sporo, bo ponad 9 mln zł. Efektem prac będzie sprawniejszy i bezpieczniejszy przewóz i przeładunek towarów na tym polsko-ukraińskim kolejowym przejściu granicznym.
Werchrata: prace przeładunkowe. Fot. Janusz Klimek
Na stacji w Werchracie, kolejowym przejściu granicznym w województwie podkarpackim, w powiecie lubaczowskim, przeładowywane są wagony z Ukrainy, przewożące materiały m.in. do produkcji ceramiki, sól drogowa i przemysłowa, kruszywa.
Towary wjeżdżają po torze szerokim grania państwa - Kaplisze (linia 116), a następnie są przekładane na tor „normalny” linii Munina - Hrebenne. Glina przewożona jest do Opoczna. Sól i kruszywa transportowane są koleją w różne strony kraju. W zeszłym roku na stacji w Werchracie przeładowano 300 tysięcy ton towarów. W drugim półroczu bieżącego roku deklarowane jest zwiększenie przeładunku o 1000 ton miesięcznie.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za prawie 9 mln zł (netto) na przebudowę dwóch torów: szerokiego oraz normalnego o łącznej długości blisko 1,5 km z zastosowaniem nawierzchni bezpodsypkowej. Przewidziano remont odwodnienia. Przebudowany będzie przepust.
Zadanie na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w torach nr 220, linii nr 116 i torze nr 35 linii nr 101 w stacji Werchrata w ramach projektu „Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Werchrata - Rawa Ruska” będzie wykonane w latach 2022-23.
Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa.