Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Koniec kampanii „Świadomie wybieram przyszłość”

Opublikowano: 2013-04-15 13:18:07, przez: admin, w kategorii: Praca

RZESZÓW. Przeszło 220 tysięcy uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski zostało zaangażowanych w świadome podejmowanie decyzji zawodowych z pomocą kwestionariuszy dostępnych na portalu doradztwa zawodowego KluczDoKariery.pl.

Koniec kampanii „Świadomie wybieram przyszłość”

 

Od 1 czerwca 2012 do 28 lutego 2013 r. trwała ogólnopolska kampania, dzięki której młodzież mogła sprawdzić, jakie posiada preferencje i predyspozycje zawodowe, aby w momencie wyboru dalszej ścieżki kariery kierować się nie tylko swoimi upodobaniami, ale i zdolnościami. W szkole coraz częściej mówi się o ważności takich decyzji. O ich wpływie nie tylko na przyszłość uczniów, ale i całej gospodarki.

Dzięki uczestnictwu w kampanii uczniowie poznali, który z sześciu typów osobowości zawodowej, zaprezentowanych przez Johna Hollanda posiadają (realistyczne, badawcze, artystyczne, społeczne, przedsiębiorcze, konwencjonalne). Każda z predyspozycji pozwala określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany. Dzięki temu takie dopasowanie może umożliwiać pracownikowi pełną samorealizację i zgodność postrzegania samego siebie z podejmowanymi rolami zawodowymi.

- Uświadomienie młodym ludziom jakie mają możliwości i umiejętności jest kluczem do sukcesu w ich karierze zawodowej – mówi Rafał Żmuda, właściciel KluczDoKariery.pl

„Kampania docelowo była zaplanowana na okres od 1 czerwca do 31 grudnia 2012.

- Jednak ze względu na częste prośby nauczycieli oraz doradców zawodowych szkół uczestniczących w kampanii zdecydowaliśmy się przedłużyć ją aż o dwa miesiące - do 28 lutego 2013 - informuje Rafał Żmuda. - Bardzo nas ucieszyło tak spore zainteresowanie inicjatywą i chęć współpracy zarówno ze strony kadry pedagogicznej jak i samych uczniów.

Do kampanii zgłosiły się szkoły ze wszystkich województw, jednak największą aktywnością wykazały się szkoły z województw Śląskiego, Mazowieckiego, Podkarpacia i Małopolski.

Dodatkowo, aby uatrakcyjnić kampanię został zorganizowany konkurs, którego celem było zwiększenie zaangażowania uczniów w wypełnianie testów. Szkoły rywalizowały o specjalnie dedykowane dla nich certyfikaty za udział w kampanii i nagrody rzeczowe sponsorowane przez portal kluczdokariery.pl oraz wydawnictwo Samo Sedno. Choć wszystkie szkoły bardzo się starały, aby jak najdokładniej uczniowie wypełniali testy to zgodnie z regulaminem konkursu tylko pięć z nich zostało wyróżnione. Były to Zespół Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu, Zespół Szkół Technicznych im. Stanisława Staszica w Rybniku, Zespół Szkół Rolniczych  w Brodnicy, Liceum Ogólnokształcące im. gen. Władysława Andersa w Lesku, Liceum Ogólnokształcące nr I we Wrocławiu.

To była już druga edycja kampanii społecznej Świadomie wybieram przyszłość. Pierwsza akcja - pilotażowa odbyła się z udziałem szkół z województwa Podkarpackiego i cieszyła się dużym uznaniem przez placówki w niej uczestniczące. Druga odsłona kampanii - ogólnopolska została zainicjowana poprzez pozytywne opinie na temat pierwszej. Edycja ogólnopolska może poszczycić się także bardzo pozytywnym odbiorem i realizacją, a także sporym zaangażowaniem zarówno dyrektorów szkół, nauczycieli, doradców zawodowych jak i samych uczniów.

Głównym partnerem kampanii jest firma Postivo.pl. Informacje na temat kampanii znajdują się na stronie www.wybieram.kluczdokariery.pl.

ac

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij