Infrastrukturę przejścia granicznego w Malhowicach zbuduje Strabag
PODKARPACKIE. Inwestycja ma kosztować nie ma 100 mln zł.
A dokładnie 98 273 232 zł. Trzeba będzie więc co nieco dorzucić, bo szacowano, że budowa nowego przejścia granicznego pochłonie góra 89 212 413 zł.
Do przetargu ogłoszonego przez Centrum Obsługi Administracji Rządowej stanęło pięciu wykonawców. W przyjętym limicie zmieścił się tylko jeden oferent - Firma Budowlana Anna-Bud z Warszawy, z ofertą wycenioną na 73 609 350 zł. Ceny pozostałych ofert były już dużo wyższe. Warszawski Erbud zaoferował cenę 93 551 340 zł, Budimex - 96 665 700 zł, Strabag - 98 273 232 zł i wreszcie konsorcjum spółek T4B - 112 914 000 zł.
Jak to zwykle bywa, po drodze, w trakcie analizy ofert, poszczególni oferenci zaczęli odpadać. Ostatecznie w wyścigu ostał się jedynie Strabag z Pruszkowa i to ta firma zgarnie rządowy kontrakt.
Realizacja zamówienia „Budowa drogowego przejścia granicznego w Malhowicach” obejmować będzie w szczególności budowę: budynku odpraw autobusowych (BOA), zadaszenia nad kabinami kontrolnymi, budynków kontroli szczegółowej po polskiej i ukraińskiej stronie, toalet po obu stronach granicy, budynku Tax Free, kabiny kontrolnej, posterunków wjazdowych, magazynu materiałów niebezpiecznych, masztu radiowego, budynku Zakładu Obsługi Przejścia Granicznego oraz dróg, ogrodzenia i zagospodarowanie terenu.
Dokumentację projektową przygotowała rzeszowska pracownia Biuro Projektów „S.T. Architekci”.
Jeszcze w październiku ubiegłego roku rozstrzygnięto przetarg na Inżyniera kontraktu. Została nim firma Prokom Construction z Sosnowca.