Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Życzenia Waldemara Szumnego z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

Pozycjonowanie (SEO) w Rumunii

Opublikowano: 2021-06-10 09:44:49, przez: admin, w kategorii: Biznes

Rumunia należy do jednych z najszybciej rozwijających się krajów w Unii Europejskiej. To sprawia, że coraz więcej ludzi chce przenosić swoje biznesy do tego Państwa lub otwierać nowe. Problemem jednak bardzo często okazuje się konkurencja na rynku rumuńskim. Internet tam rozwija się równie szybko, co sprawia, że ludzie chętniej kupują produkty online.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

To z kolei przekłada się na szerzej zakrojone działania marketingowe wielu firm. Aby się wypromować na tamtejszym rynku, warto zadbać o SEO i pozycjonowanie. Dzięki temu łatwiej będzie dotrzeć do potencjalnych klientów. Jak to zrobić? Co uwzględnić?

E-commerce w Rumunii

Według Stowarzyszenia Rumuńskich Sklepów Internetowych sektor e-commerce w tym kraju jest na bardzo przyzwoitym poziomie i przekroczył na koniec 2020 roku 5,6 miliarda euro. Jest to wynik aż o 30 procent lepszy niż rok wcześniej. Wzrost znacznie wyższy niż pierwotnie zakładano udało się osiągnąć między innymi dzięki pandemii. Rumunia należy do państw, które charakteryzują się największym rocznym wzrostem gospodarczym w sektorze handlu elektronicznego.

Co istotne aż 72 procent ruchu w sklepach internetowych w Rumunii pochodzi z urządzeń mobilnych. Pod względem ogólnej wartości sprzedaży także przeważają takie urządzenia jak telefony komórkowe i tablety. Średnik współczynnik konwersji w tym kraju wynosi 2 procent. Rumuni uwielbiają robić zakupy w piątki, natomiast nie są do tego skłonni w soboty. Warto także podkreślić tutaj ogromny sukces branży sportowej, która w kwietniu i maju odnotowała wzrost sprzedaży aż o 1500 procent. Oczywiście przełożyły się na to w głównej mierze obostrzenia nakładane na obywateli Rumunii.

Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

Pozycjonowanie stron w Rumunii

Runek rumuński rozwija się dosyć prężnie, co przedstawiają podane wyżej statystyki. Mało tego, sprzedaż online znajduje się w tym kraju w fazie wzrostu, a więc można się spodziewać tego, że przychody z e-commerce będą rosły. Nowo powstające biznesy muszą jednak walczyć z ogromną konkurencją, która korzysta między innymi z usługi pozycjonowania strony w Google. Co ciekawe, Rumunia należy do państw, w których odsetek korzystających użytkowników z tej wyszukiwarki jest największy, bo sięga aż 98 procent. To więcej niż chociażby w Polsce.

Oznacza to, że wyszukiwarka Google może być skutecznym narzędziem do prowadzenia kampanii SEO w Rumunii. O czym warto pamiętać? Jakie działania powinien uwzględniać marketing internetowy firmy, aby skutecznie rywalizować z konkurencją na tym rynku? Wytyczne są praktycznie takie same, jak dla Polski. Działania SEO muszą więc być oparte na podstawach pozycjonowania, ale warto także do tych działań dołożyć kampanię w Google Ads. Sprawdź jak przeprowadzić pozycjonowanie Rumunia!

Domena

Prowadząc działania SEO na rynki zagraniczne należy pamiętać o tym, aby domena witryny była z końcówką narodową danego kraju. Adres URL w przypadku Rumunii powinien kończyć się na .ro, dzięki czemu znacznie łatwiej będzie dotrzeć do nowych użytkowników i klientów na tamtejszym rynku. Można oczywiście podejmować się próby pozycjonowania domeny na .pl. W Google Search Console jest możliwość wskazania, do kogo jest kierowana strona. Można więc wybrać Rumunię, ale zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zakup domeny krajowej.

Hosting

Hosting jest także bardzo istotny. Jednym z czynników rankingowych, który rzutuje na pozycjonowanie stron w Google jest szybkość ładowania się witryny. Znalezienie wysokiej jakości serwera to klucz do tego, aby strona działała bez zarzutu. Nie można oczywiście z góry zakładać, że Polska ma słabsze serwery niż inne na świecie i przez to nie warto ich wybierać. Wszystko tak naprawdę zależy od wydajności rozwiązań. Ceny w Rumunii są dosyć atrakcyjne, ponieważ nie są wyższe niż Polsce.

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

Dobór słów kluczowych

Optymalizacja strony pod zagraniczne słowa kluczowe podstawa. W tym przypadku działania SEO można opierać na dobrze nam znanych oprogramowaniach. Znalezienie słów kluczowych w języku rumuńskim nie będzie trudne, o ile zajmie się tym osoba znająca ten język. Możesz więc zatrudnić native speakera lub firmę specjalizującą się w pozycjonowaniu stron na rynek rumuński. Język rumuński jest najbardziej zbliżony do włoskiego, ponieważ w aż 77 procentach ma zbliżone słownictwo do niego. Znając włoski znacznie łatwiej będzie nam poradzić sobie z rumuńskim.

Link building

Marketing w sieci wśród działań powinien także obejmować link building. Prowadzenie kampanii polegającej na budowaniu struktury linków przychodzących to podstawa, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony w Google. Linki można zdobywać na forach, z katalogów serwisów, ale najbardziej wartościowe pozyskuje się z publikacji sponsorowanych. Plan link buildingu powinien być jednak dobrze dopracowany. Dzięki temu zwiększy się pozycja w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większy ruch organiczny. To z kolei świetna okazja na to, aby przedstawić swoje opcje biznesowe nowym klientom, czy też zaoferować im swoje produkty lub usługi.

Social Media

Zapewne wiesz, że polskie social media niewiele różnią się od rumuńskich. Prym na całym świecie wiedzie Facebook, a więc jest to świetna okazja do pokazania się innym użytkownikom tego portalu społecznościowego. Mimo że nie przekłada się to bezpośrednio na pozycjonowanie stron na kraj Rumunia, to można zareklamować swoje usługi. Warto publikować nowe artykuły na temat swojej oferty, ale w taki sposób, aby były one chwytliwe i docierały do nowych użytkowników.

 Artykuł partnera

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij