Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Życzenia Waldemara Szumnego z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

Nowe inwestycje na linii kolejowej Padew-Mielec-Dębica

Opublikowano: 2021-06-06 11:29:31, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

MIELEC, DĘBICA. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi szacowane na ponad 170 mln zł, które przywrócą pasażerskie połączenia Mielec – Padew oraz zwiększą bezpieczeństwo dzięki budowie bezkolizyjnego przejścia na stacji Mielec. Zadania są współfinasowane ze środków unijnych  Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

Kolejne inwestycje na linii  Padew-Mielec-Dębica nr 25 zapewnią powrót pociągów pasażerskich i zwiększą dostępność do kolei na Podkarpaciu.

– Przetarg na remont odcinka linii nr 25 z Mielca do Padwi Narodowej jest początkiem realizacji tej inwestycji, ale jednocześnie to zamknięcie inwestycji związanych z tą linią oraz z projektami komplementarnymi. Przypomnę, że tak długo wyczekiwany remont linii Dębica-Mielec-Tarnobrzeg, to nie tylko wymiana torów, ale całej infrastruktury łącznie z wiaduktem w Mielcu, peronami, przystankami, przejściami podziemnymi, czy przejściami dla pieszych i rowerzystów. To również przebudowa terminalu przeładunkowego na Linii Hutniczo-Szerokotorowej w Woli Baranowskiej. Te wszystkie przedsięwzięcia są dofinasowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, którego instytucją zarządzającą jest samorząd województwa. Tylko tutaj z RPO przekazujemy prawie 300 mln zł. Po zakończeniu remontu całego odcinka od Dębicy przez Mielec do Padwi będzie możliwość wprowadzenia na tej trasie optymalnej liczby pociągów pasażerskich. Biorąc pod uwagę kompleksowe koszty, w województwie podkarpackim realizowane są właśnie inwestycje kolejowe o wartości prawie 1,3 mld złotych – powiedział marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl

– Inwestycje realizowane na Podkarpaciu przez  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność i rolę kolei. Na trasę Padew - Mielec – Dębica po 12 latach będą mogły wróć pociągi pasażerskie. Zwiększą się możliwości atrakcyjnych podróży regionalnych oraz dalekobieżnych. Poprawią się także warunki przewozów towarów, koleją – najbardziej ekologicznym środkiem transportu  – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetarg na rewitalizację odcinka Padew - Mielec obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Dla podróżnych korzystnie zmienią się warunki na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się i ułatwią dostęp do pociągów wszystkim pasażerom.

Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

W Mielcu, nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza ma zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Przebudowa 12 skrzyżowań kolejowo-drogowych zapewnieni sprawne i bezpieczne przejazdy.

Zadaniem wykonawcy - który zostanie wyłoniony w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa. To kolejne udogodnienie w obszarze mieleckiej stacji. Obecnie, w ramach zadania na odcinku Mielec – Dębica, PLK budują w miejscu kładki przejście pod torami. Roboty, ujęte w przetargach, na rewitalizację odcinka Padew – Mielec planowane są na I kwartał 2022 r. a na budowę przejścia podziemnego w Mielcu – w IV kwartale 2021 r. Szacunkowa wartość zamówień to ponad 170 mln zł. Finansowanie w ramach RPO województwa Podkarpackiego.

Kolej coraz bardziej dostępna

Ogłoszone przetargi, to kolejne inwestycje prowadzone przez PLK na trasie Padew – Mielec – Dębica. Jesienią br. składy pasażerskie mają ruszyć na całej trasie. Obecnie czynna jest trasa Mielec - Dębica. Dzięki inwestycji, od września nowym torem między Mielcem a Kochanówką jeżdżą już pociągi towarowe. Od 13 czerwca pojadą dalej - od Kochanówki do Dębicy.

W stacji Mielec przebudowywane są tory i budowany peron. Przejście podziemne z windami ułatwi dojście do pociągów oraz połączy osiedla po obu stronach linii kolejowej.

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

Na linii kończą się prace na stacjach i przystankach Kochanówka Pustków Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Pustynia. Perony będą wyposażone w wiaty , ławki oraz oznakowanie. Inwestycje PLK na trasie Mielec – Dębica objęły również budowę sieci trakcyjnej na odcinku Dębica Towarowa – Dębica Osobowa oraz przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano 6 mostów, m.in. w Mielcu nad rzeką Trześć, w Przecławiu nad rz. Młynówką, w Tuszymie nad rz. Tuszymką, w Brzeźnicy nad rz. Wielopolką i ponad 30 przepustów. Poziom bezpieczeństwa zwiększyły przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe min. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie. Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umów PLK za 224,5 mln zł netto.

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 zł, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 zł.

 

  .

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij