Heilit Woerner i Budimex dokończą autostradę A4 Tarnów-Dębica
RZESZÓW, DĘBICA. Nowy wykonawca feralnego odcinka dostanie blisko miliard złotych.
Czytaj też GDDKiA zerwała kontrakt na budowę A4 Tarnów-Dębica
Poprzedni wykonawca odcinka Tarnów (węzeł Krzyż) – Dębica (węzeł Dębica Pustynia) ogłosił upadłość, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Rzeszowie musiała ogłosić kolejny przetarg. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Heilit Woerner Sp. z o.o. i Budimex S.A.
- Jej wartość to ponad 981 mln zł brutto – poinformowała Joanna Rarus, Rzecznik Prasowy rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Teraz przetarg musi sprawdzić Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli nie będzie ze strony UZP zastrzeżeń, ani nikt nie odwoła się. To umowa z wykonawcą będzie mogła zostać podpisana w kwietniu br.
Według umowy, roboty mają potrwać do 18 miesięcy. Natomiast budowa Węzła Dębica Pustynia musi zakończyć w terminie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.
Kontrakt obejmować będzie dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku węzeł Krzyż – węzeł Dębica Pustynia wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych. W zakres robót wchodzi dokończenie m.in: budowy odcinka dwujezdniowej autostrady o długości 34,753 km, dwa węzły (Dębica – Żyraków i Dębica – Pustynia) pięciu mostów, dwudziestu wiaduktów (dziewięciu w ciągu autostrady i jedenastu nad autostradą), trzech przejść dla zwierząt, dwóch miejsc obsługi podróżnych w Jastrząbce i w Jaworniku oraz obwodu utrzymania autostrady w Straszęcinie, jednej estakady i jednego przejścia dla pieszych. Ponadto powstać mają liczne przepustów, w tym także dla zwierząt oraz 64 drogi dojazdowe wzdłuż autostrady,
Projekt współfinansowany jest z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.