Pięć ofert w przetargu na koncepcję II etapu obwodnicy Sanoka
SANOK, RZESZÓW. Pięć ofert złożono w przetargu na wykonanie Koncepcji programowej budowy II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu DK28. Teraz rozpoczyna się sprawdzanie złożonych w postępowaniu ofert.
Na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewidziała 1 668 522,80 zł.
Najniższą ofertę na kwotę 1 425 570,00 zł złożyła firma Safege. Pozostałe oferty:
Sweco Polska Sp. z o. o. - 1 484 347,40 zł
Highway - 1 917 541,10 zł
Egis Poland - 2 017 200,00 zł
Konsorcjum TPF (lider), TPF Getinsa Euroestudios (partner) - 2 213 151,30 zł
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty stosowane będzie kryterium ceny (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe: doświadczenie zespołu projektowego (30%) i doświadczenie geologa (10 proc.).
II etap obwodnicy Sanoka jest inwestycją realizowaną w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Ogłoszony przetarg dotyczy wykonania Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Inwestycja posiada już decyzję środowiskową. Koncepcja programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem opracowania KP będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.
Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 3 km, w tym m.in. rozbudowę 1 km istniejącej DK84, budowę 2 km nowego odcinka DK28, a także budowę trzech mostów, skrzyżowań jednopoziomowych (rond), urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Cel inwestycji
Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 na terenie miasta Sanoka przebiega przez obszary zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Oddany do ruchu 30 stycznia 2020 r. I etap obwodnicy Sanoka pozwolił na skierowanie ruchu tranzytowego z kierunku Krosna na DK28 i DK84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko - Smolnica. Budowa II etapu (ok. 3 km) spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla i dalej przejścia granicznego w Medyce i Korczowej, łączących Unię Europejską z Ukrainą. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.