Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczka obrotowa w Podkarpackim Funduszu Rozwoju
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Nowe mieszkania przy ul. Czudeckiej w Rzeszowie

Koncepcja rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 877 na odcinku Dylągówka - Szklary już gotowa

Opublikowano: 2021-03-02 20:34:46, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

GMINA HYŻNE, POWIAT RZESZOWSKI. Opracowanie koncepcji zlecił Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Pixabay/CC0Koncepcja rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 877 na odcinku Dylągówka - Szklary już gotowaKoncepcja rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 877 na odcinku Dylągówka - Szklary już gotowa
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Pixabay/CC0

Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Pixabay/CC0

 

Jak informuje PZDW, w koncepcji projektowej uwzględniony został wariant inwestycji obejmujący rozbudowę istniejącego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 po istniejącym śladzie oraz wariant obejmujący budowę nowego odcinka drogi w obrębie skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 878 i 877 w miejscowości Dylągówka.

Uzasadnienie dla wariantu budowy nowego odcinka drogi w obrębie skrzyżowania DW 878 i 877 w miejscowości Dylągówka:

W stanie istniejącym pierwszeństwo ruchu na skrzyżowaniu DW 878 i DW 877 ustalone zostało na kierunku Rzeszów - Dynów, wlot DW 877 od strony Łańcuta jest wlotem podporządkowanym. Dodatkowo DW 877 za ww. skrzyżowaniem w miejscowości Dylągówka przebiega w łuku o kącie zwrotu około 90° i małym promieniu, nie spełniającym wymogów obowiązujących przepisów. Taki stan niekorzystnie wpływa na płynność i bezpieczeństwo ruchu na skrzyżowaniu DW 878 i DW 877 oraz na ww. odcinku DW 877.

Wygraj promocję i reklamę w mediach - konkurs

Budowa przebiegu alternatywnego w obrębie skrzyżowania DW 878 i DW 877 w miejscowości Dylągówka poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu. Długość DW 877 zmniejszy się, a trasa dróg w obrębie skrzyżowania będzie poprowadzona w sposób płynny na kierunku o dominującym natężeniu ruchu tj. kierunku Rzeszów - Dynów, co również wpłynie korzystnie na przepustowość skrzyżowania (płynność ruchu) i obniży koszty transportowe. Na istniejącym odcinku drogi, zastąpionym przez nowy odcinek drogi, będzie odbywał się przede wszystkim ruch lokalny, ruch tranzytowy przebiegał będzie po nowym odcinku drogi.

Uzasadnienie dla przebiegu alternatywnego DW 877 w obrębie serpentyn w miejscowości Dylągówka:

W okresie zimowym, na istniejącym odcinku DW 877 przebiegającym na serpentynach w miejscowości Dylągówka, zdarzają się sytuacje zablokowania DW 877 przez samochody ciężarowe z przyczepami / naczepami. Związane jest to z występującą okresowo śliskością nawierzchni jezdni oraz przebiegiem drogi na łukach o bardzo małym promieniu (serpentynach) i o stosunkowo dużym pochyleniu podłużnym.

Budowa alternatywnego przebiegu DW 877 pozwoli uniknąć sytuacji jej blokowania, ponieważ trasa DW 877 w tym przebiegu zostanie poprowadzona w sposób płynny, a w obrębie jezdni DW 877 zaplanowano budowę dodatkowego pasa do wyprzedzania. Dodatkowo długość DW 877 zmniejszy się, co również wpłynie korzystnie na płynność ruchu i obniży koszty transportowe.

Wskazane powyżej przebiegi alternatywne nr 1 i nr 2 drogi wojewódzkiej nr 877 zostały wybrane do dalszych prac projektowych. W związku z tym docelowy zakres przedmiotowej inwestycji obejmie budowę dróg we wskazanych powyżej alternatywnych przebiegach oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 877 po istniejącym śladzie na pozostałym odcinku pomiędzy Dylągówką a Szklarami.

Opracowana koncepcja projektowa jest opracowaniem wstępnym, wskazującym lokalizację inwestycji oraz parametry techniczne dróg i wstępne rozwiązania techniczne. Na podstawie koncepcji projektowej dla wybranych wariantów opracowany zostanie projekt budowlany. Na dalszym etapie przygotowania inwestycji planowane jest również uzyskanie decyzji niezbędnych do realizacji inwestycji tj.: decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, pozwolenia wodnoprawnego oraz zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Na etapie opracowania projektu budowlanego rozwiązania techniczne zostaną uszczegółowione i dostosowane do warunków wskazanych m.in. w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dlatego też zaznacza się, że zakres zajętości terenu wskazany w koncepcji projektowej jest wstępny i może ulec zmianie (zmniejszeniu bądź zwiększeniu) na etapie projektu budowlanego, po przeprowadzeniu szczegółowych analiz.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij