Co z promocją województwa podkarpackiego? Poseł Buż pisze do marszałka Ortyla
RZESZÓW.
Jak już informowaliśmy, Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka wygrał ogłoszony przez Urząd Marszałkowski przetarg na międzynarodową kampanię reklamową dla województwa podkarpackiego. Wartość zlecenia to 18 mln zł, a suma ta pochodzi z funduszy unijnych.
Sprawa wzbudziła komentarze. Np. poseł Lewicy i lider Sojuszu Lewicy Demokratycznej w województwie podkarpackim Wiesław Buż wysłał pismo do marszałka Władysława Ortyla z pytaniami:
1 . Jakie argumenty przemawiają za koniecznością realizacji kampanii w sytuacji komunikacyjnego i turystycznego zastoju, wymuszonego stanem zagrożenia epidemicznego?
2 Dlaczego jako wykonawcę kampanii wybrano Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka” Sp. z o. o.?
3 Dlaczego odrzucono ofertę firmy, która zaproponowała realizację zlecenia za kwotę ponad pięciokrotnie niższą?
4 Czy powierzenie takiego zlecenia Portowi Lotniczemu „Rzeszów-Jasionka” Sp. z o. o. nie stanowi jego ukrytego dofinansowania?
5 Jaki jest spodziewany efekt kampanii? Jakie przyjęto kryteria i mierniki jej skuteczności w czasie epidemii i wynikającego z niej komunikacyjnego i turystycznego zastoju?
6 Biorąc pod uwagę, iż zachodzi obawa, że kampania okaże się nieskuteczna, ponieważ nie spełni założeń i nie trafi do określonej grupy odbiorców, nasuwa się pytanie, czy środki wojewódzkie w czasie pandemii i kryzysu gospodarczego nie znalazłyby dalece bardziej właściwego zastosowania w postaci pomocy lokalnym przedsiębiorcom?
Pismo – jak słyszymy w Urzędzie Marszałkowskim – jeszcze nie dotarło do adresata.
.