Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczki płynnościowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Raport Koszyk Zakupowy grudzień 2020

Opublikowano: 2021-01-23 12:43:43, przez: admin, w kategorii: Biznes

Jak w wyjątkowym roku naznaczonym pandemią Covid-19 kształtowały się ceny koszyka zakupowego? Gdzie można było kupić najtaniej, a gdzie wydalibyśmy najwięcej? Czy dominacja e-commerce i zakupy w sieci były rzeczywiście najkorzystniejsze dla portfela konsumenta? Raport ASM Sales Force przynosi odpowiedzi na te i wiele innych pytań. 

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

 

Ostatni miesiąc w roku tradycyjnie zdominowały przedświąteczne akcje prosprzedażowe i wzmożona komunikacja produktowa firm – zarówno w kanale tradycyjnym, jak i online. Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie – grudzień był kolejnym miesiącem, w którym zakupy w sieci tradycyjnej okazały się najkorzystniejsze cenowo. Średnia wartość koszyka zakupowego w tym kanale kształtowała się na poziomie 221,88 zł, a w najdroższym e-commerce – za analogiczny koszyk musielibyśmy zapłacić 255,52 zł, czyli o ponad 15% więcej względem średniej sumy koszyka kanału tradycyjnego.

Grudzień 2020 w handlu - raport koszyk zakupowy

 

Szczegółowa analiza koszyków zakupowych w grudniu wyraźnie wskazała na najkorzystniejszą cenowo ofertę w sklepach sieci Auchan – tam za zakupy zapłaciliśmy 204,02 zł. Najdroższe były zakupy w sieci z wynikiem aż 255,52 zł, a biorąc pod uwagę kanał tradycyjny – najwyżej uplasowała się sieć Selgros z koszykiem o wartości 233,97 zł, co stanowi różnicę 29,95 zł między najtańszym a najdroższym koszykiem w kanale offline. 

Raport koszyk zakupowy grudzień 2020 od ASM Sales Force

 

Raport Koszyk Zakupowy Grudzień 2020 przynosi również szczegółową analizę polityki cenowej sieci w kanałach tradycyjnych i online w ujęciu rocznym. Wyjątkowo trudny dla branży handlowej rok 2020 i liczne obostrzenia związane z pandemią, znalazły swoje wyraźne odbicie zarówno w strategiach sprzedażowych sieci, jak i modelach zakupowych konsumentów.

W miesiącach, w których pojawiały się ograniczenia powiązane z pandemią w Polsce, ceny w e-grocery wzrastały i utrzymywały się znacząco powyżej średniej.

 

Trendy grocery - grudzień 2020

 

Patrząc z perspektywy minionych 12 miesięcy, w skali całego roku zazwyczaj najtańsza była sieć Auchan, z kolei najwięcej w każdym miesiącu płaciliśmy w e-grocery. 

Największy przyrost wartości koszyka zakupowego w zakupach online odnotowaliśmy w kwietniu 2020 r., kiedy to nasilały się obostrzenia i trwała narodowa kwarantanna – o 13,76 zł powyżej średniej (+5,27%), z kolei największy spadek cen zauważalny był w czerwcu – o 11,90 zł poniżej średniej (-4,56%). W przypadku zakupów w sieciach tradycyjnych wzrost cenowy widoczny jest w maju – na wykresie o 7,57 zł powyżej średniej (+3,32%), natomiast spadek w listopadzie – o 8,57 zł poniżej średniej (-3,76 %).

 

Grudzień 2020 - raport koszyka zakupowego

 

Za nami rok ekstremalny, który wszystkie sieci handlowe, zarówno w kanale offline, jak i online, wystawił na wyjątkową próbę. Sieci musiały reagować bardzo dynamicznie, wiele biznesów przeszło prawdziwą transformację cyfrową, a e-commerce musiało przygotować się na realizację niespotykanej dotąd ilości zamówień. – podkreśla Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency. 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij