Praca w Straży Miejskiej (Boguchwała)

Opublikowano: 2021-01-17 14:35:31, przez: admin, w kategorii: Oferty pracy

BOGUCHWAŁA.

 

Burmistrz Boguchwały ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze strażnika w Straży Miejskiej w Boguchwale w Urzędzie Miejskim w Boguchwale

 

I . Nazwa i adres jednostki Urząd Miejski w Boguchwale ul. Suszyckich 33 36-040 Boguchwała

II . Określenie stanowiska:

strażnik w Straży Miejskiej w Boguchwale, pełny wymiar czasu pracy (Straż Miejska funkcjonuje w ramach struktury Urzędu Miejskiego w Boguchwale)

III. Wymagania związane ze stanowiskiem :

I. Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):

1) Obywatelstwo polskie.

2) Ukończone 21 lat.

3) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.

4) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za Ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

5) Nienaganna opinia.

6) Posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej.

7) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku, w tym sprawność pod względem fizycznym i psychicznym.

8) Wykształcenie co najmniej średnie.

9) Co najmniej 2-letni staż pracy na podobnym stanowisku pracy (w strukturach straży gminnej /miejskiej) .

10) Ukończone, pozytywnie zdanym egzaminem szkolenie podstawowe dla strażników gminnych według programu zawartego w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17.12.2009 r. w sprawie szkolenia podstawowego strażników gminnych (miejskich) (Dz. U. z 2017 r., poz. 1511 ).

II) Posiadanie prawa jazdy kat.B.

12) Znajomość przepisów prawnych:

a) ustawy o strażach gminnych,

b) ustawy o samorządzie gminnym,

c) ustawy o pracownikach samorządowych,

d) ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,

e) ustawy kodeks wykroczeń,

f) ustawy kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,

g) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

h) ustawy prawo o ruchu drogowym,

i) ustawy o ochronie danych osobowych.

2. Dodatkowe (pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):

1) Wykształcenie wyższe, preferowane kierunek: prawo administracja, bezpieczeństwo, porządek publiczny, ochrona środowiska ,nauki społeczne lub pokrewne.

2) Umiejętności: samodzielnego rozwiązywania problemów; pracy w stresujących warunkach; pracy w zespole; dobrej organizacji pracy.

3) Sumienność, samodzielność, inicjatywa, odpowiedzialność, dyspozycyjność.

4) Znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych.

5) Znajomość obsługi programów biurowych, poczty elektronicznej.

6) Umiejętność prawidłowego redagowania pism urzędowych.

7) Zachowanie dyskrecji w związku z uzyskanymi na stanowisku informacjami od interesantów, innych urzędów, sądów oraz pozostałych instytucji publicznychž 8) Znajomość topografii Gminy Boguchwała.

IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

I) Ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych.

2) Czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego — w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym.

3) Kontrola oczyszczania z piasku, błota , śniegu, lodu, śmieci oraz innych zanieczyszczeń ciągów komunikacyjnych.

4) Współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych oraz masowych.

5) Ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej.

6) Udział w przedsięwzięciach organizacyjnych podejmowanych dla zapobiegania klęskom żywiołowym i nadzwyczajnym zagrożeniom, a także udział w zwalczaniu i usuwaniu ich skutków.

7) Konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.

8) Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli.

9) Doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te swoim zachowaniem dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu lub zdrowiu innych osób.

10) Informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi.

II) Kontrola mieszkańców, firm z zakresu przepisów ochrony środowiska, regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Boguchwała, w tym współpraca z pilotami obsługującymi drony.

V. Warunki pracy:

I) Praca patrolowa w terenie stanowi od 50 do 80% czasu pracy strażnika, w pozostałym czasie - praca biurowa, stanowisko pracy (w biurze) zlokalizowane jest w siedzibie Straży Miejskiej w Boguchwale, Plac Rynek 2, 36-040 Boguchwała oraz teren Gminy Boguchwała.,

2) Stanowisko pracy usytuowane na I piętrze budynku, budynek nie posiada windy przystosowanej do przewozu osób niepełnosprawnych, progi oraz schody mogą sprawiać, u osób niepełnosprawnych, trudności w poruszaniu się po budynku

3) Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy, w ramach przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w 4-miesięcznym okresie rozliczeniowym.

4) Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, obsługa urządzeń technicznych i narzędzi informatycznych.

5) Praca w terenie: piesza lub z użyciem samochodu służbowego Straży Miejskiej.

6) Praca wykonywana w umundurowaniu, zgodnie z obowiązującym w tej materii prawem.

7) Dopuszcza się w pracę w systemie zmianowym.

8) Praca wymagająca pełnej sprawności psychoruchowej.

9) Posługiwanie się środkami przymusu bezpośredniego, będącymi w posiadaniu Straży Miejskiej w Boguchwale, w zakresie określonym w ustawie o strażach gminnych.

10) Wykonywanie czynności w sytuacjach stresowych i zagrożeniu, bezpośredni kontakt z osobami (możliwe występowanie konfliktów, awantur, napaści czynnych i biernych na funkcjonariusza), występuje również kontakt ze zwierzętami.

11) Zatrudnienie — luty 2021 roku.

12) W czasie zatrudnienia w Urzędzie obowiązuje zakaz wykonywania zajęć określonych w art. 30 ustawy o pracownikach samorządowych.

VI. W miesiącu grudniu 2020 roku poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Boguchwale, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6 % .

VII. I. Wymagane dokumenty:

I) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,

2) własnoręcznie podpisany życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej,

3) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia,

4) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany w ogłoszeniu o naborze staż pracy — przez staż pracy rozumie się okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę, potwierdzony kopiami świadectw pracy (ksero/skan całego dokumentu), a w przypadku pozostawania w zatrudnieniu — zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu, wskazujące datę jego rozpoczęcia,

5) w przypadku osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony - oświadczenie kandydata potwierdzające uregulowany stosunek do służby wojskowej;

6) oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B,

7) kserokopia dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia podstawowego dla strażników miejskich, gminnych,

8) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie:

a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego i ukończeniu 21 roku życia,

b) o posiadaniu nienagannej opinii,

c) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe„

d) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych

e) o nietoczącym się przeciwko niemu postępowaniu karnym,

f) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o następującej treści:

„ Wyražam/nie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko strażnika w Straży Miejskiej w Boguchwale, przez Urząd Miejski w Boguchwale z siedzibą przy ul. Suszyckich 33, 36-040 Boguchwała reprezentowany przez Burmistrz Boguchwały, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE L 119 z dnia 2016.05.04), ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282). oraz ustawą - Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. (Dz.U. 2020, poz. 1320 ze zm.)"

g) o stanie zdrowia umożliwiającym zatrudnienie na danym stanowisku, w tym o sprawności pod względem fizycznym i psychicznym.

9) podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenie o znajomości przepisów prawnych określonych w ogłoszeniu o naborze.

VII.2. Dokumenty dodatkowe:

I. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. zaświadczenia, certyfikaty, referencje, zakres czynności i inne dokumenty), które zadaniem kandydata mogą okazać się dla komisji przydatne przy ocenie jego kompetencji.

VIII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

I. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem, adresem zwrotnym nadawcy oraz dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko strażnika w Straży Miejskiej w Boguchwale” osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Boguchwale (parter), 36-040 Boguchwała ul. Suszyckich 33 lub wysłać pocztą na wskazany wyżej adres w terminie do dnia 21 stycznia 2021 roku do godziny 15:30. Decyduje data wpływu oferty do Urzędu. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne albo po upływie wskazanego w ogłoszeniu terminu nie będą rozpatrywane. Nie dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.

2. Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem tłumacza przysięgłego na język polski.

3. Dostarczone dokumenty zostaną poddane analizie przez komisję rekrutacyjną, mającej na celu stwierdzenie zgodności kompletności zawartości i formy dokumentów z wymogami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione telefonicznie o dalszych etapach i czynnościach naboru.

4. Etapy rekrutacji:

1) weryfikacja złożonej przez kandydata dokumentacji; 2) rozmowa kwalifikacyjna z Komisją Rekrutacyjną.

5. Osoba ubiegająca się o przyjęcie do pracy w charakterze strażnika podlega obowiązkowym badaniom lekarskimi psychologicznym.

6. Informuje się o obowiązku posiadania dokumentu potwierdzającego tożsamość (dowodu osobistego) do wglądu, podczas każdego etapu procedury konkursowej.

7. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.boguchwala.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miejskim w Boguchwale.

8. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych po nawiązaniu z nim stosunku pracy.

9. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy w wyniku naboru zostali najwyżej ocenieni i ich dane zostały umieszczone w protokole z przeprowadzonego naboru przechowuje się przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranej osoby. Po upływie wskazanego terminu dokumenty aplikacyjne podlegają zniszczeniu.

10. Pozostali kandydaci, którzy nie zostali najwyżej ocenieni i ich dane nie zostały umieszczone w protokole z przeprowadzonego naboru osobiście odbierają swoje dokumenty aplikacyjne przez okres 30 dni od dnia ogłoszenia informacji o wynikach naboru w Urzędzie Miejskim w Referacie Organizacyjnym.

II. Dokumenty aplikacyjne o których mowa w ust. 10 nie odebrane w terminie, podlegają zniszczeniu.

 

 Do pobrania

Oświadczenia (Plik pdf 0,29 MB)
Oświadczenie o znajomości przepisów. (Plik pdf 0,24 MB)
Kwestionariusz_kandydata. (Plik pdf 0,09 MB)
Klauzula informacyjna dla kandydatów (Plik pdf 0,16 MB)
 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij