Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Umowa na rozbudowę wiaduktu na Batorego i nowe rondo koło ZUS podpisana

Opublikowano: 2020-12-18 12:15:59, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Dziś (piątek, 18 grudnia 2020 r.) w Urzędzie Miasta Rzeszowa podpisana została umowa na kolejną inwestycje drogową w Rzeszowie. Chodzi o układ komunikacyjny ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żołkiewskiego, Batorego i Styki.

Umowa na rozbudową wiaduktu na Batorego i nowe rondo koło ZUS podpisanaPodpisanie umowy
Umowa na rozbudową wiaduktu na Batorego i nowe rondo koło ZUS podpisana

 

Koszt inwestycji to prawie 50 mln zł, w tym 25 mln zł pochodzi ze środków unijnych (Program Operacyjny Polska Wschodnia). Wykonawcą będzie Strabag. Budowa potrwa do 30 października 2022 r.

 

Inwestycja obejmie roboty na ulicach Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żołkiewskiego, Batorego i Styki, aż do Fredry. W planach jest rozbudowa i budowa ulic (2,3 km) nowe ścieżki rowerowe i rowerowo-chodnikowe (950 m), chodniki (ponad 2 km). W planach jest także przebudowa sieci (np. kanalizacji) na długości prawie 3 km, 17 tys. metrów sieci elektrycznych, budowa sieci teletechnicznych, zamontowanie 66 oszczędnych lamp ledowych.

 

Przetarg na wykonawcę ogłoszony został w lutym br, uczestnicy dwukrotnie składali odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, pojawiły się komplikacje administracyjne.

 

Podczas konferencji prasowej dziennikarze pytali, dlaczego roboty drogowe nie były prowadzone równocześnie z kolejowymi, które na zlecenie PKP PLK odbywały się na odcinku torów w rejonie ulicy Batorego.

 

Andrzej Maciejko, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowa zapewnił, że roboty te nie mogły być prowadzone osobno.

 

- Ten projekt przygotowywany przez 2 lata, a uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) zajęło pół roku – dodał wiceprezydent Marek Ustrobiński. - Nie możemy procedur pomijać. Gdyby nie sytuacja związana z Covid, która wydłużyła procedury administracyjne, bylibyśmy w maju i czerwcu „na robocie”.

 

Budowa będzie prowadzona na terenie zurbanizowanym. Wśród głównych problemów, które mogą pojawić się, będą zapewne nieoznaczone lub błędnie na planach oznaczone instalacje podziemne. A do przełożenia są m.in. kanalizacja deszczowa, rury gazowe czy kable elektryczne.

 

Jak zapowiadają przedstawiciele firmy Strabag, najpierw rozpoczną się prace podziemne i prace przy murach oporowych koło wiaduktu pod linią kolejową. Na rok 2022 zaplanowana jest przebudowa przy ZUS i budowa ronda na ulicy Fredry.

 

Utrudnienia wystąpią przy blisko 20 ulicach, ale przedstawiciele Urzędu Miasta i MZD zapewnili, że cały czas będzie dostęp do domów, bloków, parkingów czy firm, które tam się mieszczą. Podczas prac na remontowanych odcinkach nie będą kursować miejskie autobusy.

 

 

Maciej Łukaszek, dyrektor techniczny w Strabagu wyjaśnia, że inwestycja podzielona jest na sześć etapów. Trzy pierwsze etapy mogą być budowane równocześnie.

1 etap – budowa układu pod torami – poszerzenie wiaduktu

2 etap - zamknięcie ul. Siemieńskiego i budowa mostu nad Przyrwą

3 etap – budowa ul. Batorego.

 

Kolejne etapy:

4 etap – budowa ulicy Batorego

5 etap – budowa ul. Głowackiego prawa strona

6 etap - budowa ul. Głowackiego lewa strona, w tym rondo przy ZUS w wakacje 2022 r.

 

.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij