Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczki płynnościowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju
Donum Corde - Centrum Rehabilitacji, Dom Seniora
PGE Obrót. Stabilny i bezpieczny sprzedawca energii elektrycznej

Jest wykonawca Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. To warszawski Budimex

Opublikowano: 2020-12-05 11:37:37, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Oferta tej firmy została uznana za najkorzystniejszą. Przesądziła jej cena.

Fot. Wizualizacja RCK (UM Rzeszowa)

Fot. Wizualizacja RCK (UM Rzeszowa)

 

A ta wynosiła 73 750 800 zł. Budimex pokonał w przetargu pięciu konkurentów (oferta jednaj z firm została odrzucona). Przyjęty przez miasto limit cenowy wynosił 91 563 300 zł.

Inna warszawska firma Erbud zaproponowała cenę 81 556 380 zł. Cena oferty przedsiębiorstwa Adamietz ze Strzelec Opolskich opiewa na 82 977 777 zł, Baudziedzic z Rudnej Małej 85 116 000 zł, SKB z Warszawy 88 331 102 zł - oferta odrzucona, Inżynierii Rzeszów 96 134 340 zł a konsorcjum firm: Torpol z Poznania, AJ Profibud z Chmielnika i Texom z Krakowa 109 202 605 zł.

Zamówienie zostało podzielone na części. Pierwsze z zadań dotyczy przebudowy placu Dworcowego. Docelowo powstać ma jednopoziomowy parking podziemny. Większość miejsc postojowych zostanie przeznaczona dla postoju długoterminowego, ale znajdą się tam również miejsca typu kiss&ride oraz takie dla taksówek. W sumie chodzi o minimum 110 miejsc parkingowych.

Przebudowana zostanie także płyta placu. Powstaną tam perony autobusowe wraz z całą infrastrukturą informacji pasażerskiej. Do tego przebudowa czeka też okoliczny układ komunikacyjny - m.in.: od ulicy Asnyka, przez Grottgera aż do Żeromskiego i Bardowskiego. Na styku tych dwóch pierwszych ulic zostanie wybudowane rondo.

Z kolei drugie z zadań obejmuje przebudowę budynku dworca kolejowego Rzeszów Główny. Swoim wyglądem ma on powrócić do modernistycznego wyglądu z połowy ubiegłego wieku. W środku sporo się jednak zmieni - układ pomieszczeń i ich funkcje oraz aranżacja. Oczywiście nie obejdzie się bez przebudowy wszystkich instalacji technicznych. Do tego na poziomie -1 powstanie zadaszony hol, który będzie połączeniem dworca, parkingu i tunelu.

Według planu cała inwestycja powinna się zakończyć w drugiej połowie 2023 r.

  

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij