Zakończyła się modernizacja Komendy Powiatowej Policji w Lubaczowie
LUBACZÓW. Całkowity koszt remontu wyniósł prawie 9 mln zł i został sfinansowany ze środków „Programu modernizacji służb mundurowych na lata 2017-2020”.
Fot. podkarpacka.policja.gov.pl
Budynek komendy pochodzi z lat 70-tych XX w. Jego łączna powierzchnia użytkowa to 2 672 m2. Obiekt był w złym stanie technicznym i wymagał przeprowadzenia generalnego remontu. Projekt modernizacji opracowała firma „Pro-Pomiar” s.c., zaś prace wykonała firma Budowlano-Handlowa Rak. Remont trwał od czerwca 2019 r. Zakończył się w terminie, końcem października 2020 roku.
Zakresem prac objęto: roboty remontowo-budowlane budynku głównego komendy wraz z dobudową klatki schodowej, remont istniejących garaży, budowę wiaty dla pojazdów i dla agregatu prądotwórczego, kojców dla psów, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie izolacji ścian fundamentowych i odnowienie elewacji, wymianę ogrodzenia zewnętrznego, oświetlenia zewnętrznego, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, wymianę wewnętrznych instalacji oraz wykonanie dróg, miejsc postojowych, chodników i dojść do budynków z kostki brukowej.
Komenda Powiatowa Policji w Lubaczowie zyskała nowy parking, a przy wejściu głównym windę dla osób niepełnosprawnych. Ponadto budynek został wyposażony w nowy sprzęt teleinformatyczny. Powstała też poczekalnia dla interesantów, pomieszczenia socjalne, nowoczesna składnica akt, szatnie oraz miejsce na siłownię. Odnowiona została również elewacja budynku, na której pojawiły się nowe elementy identyfikacji wizualnej, w tym logo policji, a obok budynku podświetlany pylon.
Łączna wartość prac budowlanych wyniosła 8 301 257 zł brutto, a koszt całego zadania inwestycyjnego wraz z pierwszym wyposażeniem w sprzęt kwaterunkowy oraz urządzenia łączności i informatyki to 8 823 890 zł brutto.