Coraz bliżej przetargu na S19 Miejsce Piastowe - Dukla
RZESZÓW, PODAKRPACKIE. Dziś odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI), na którym została rozpatrzona i oceniona Koncepcja Programowa (KP) budowy S19 Miejsce Piastowe – Dukla. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację zadania w systemie projektuj-buduj, co planujemy jeszcze w tym roku.
Na posiedzeniu Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI) na którym została rozpatrzona i oceniona Koncepcja Programowa (KP) budowy S19 Miejsce Piastowe – Dukla. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację zadania w systemie projektuj-buduj, co planujemy jeszcze w tym roku.
Na posiedzeniu KOPI rozpatrzono i oceniono Koncepcję Programową z pełnym rozpoznaniem geologicznym budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Miejsce Piastowe - węzeł Dukla o dł. ok. 10,1 km. Udział w posiedzeniu, głównie za pośrednictwem środków teleinformatycznych, wzięli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, GDDKiA, Wykonawcy, organów administracji samorządowej i rządowej oraz instytucji zainteresowanych ocenianym zadaniem inwestycyjnym, a także ekspertów w zakresie osuwisk.
W ramach Koncepcji Programowej przewidziano budowę drogi ekspresowej S19 o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z węzłem drogowym Dukla, Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP) Równe kat. I, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (3 estakady, 5 wiaduktów, 6 mostów, 1 przejście górne dla dużych zwierząt, 2 przejścia dolne dla średnich zwierząt, 1 przejście dolne dla małych zwierząt, 2 przepusty), urządzeniami BRD oraz urządzeniami ochrony środowiska, przebudową i rozbudową kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudową i budową infrastruktury technicznej.
Dużym wyzwaniem dla Wykonawcy (IVIA S.A.) było przeprowadzenie badań w tak różnorodnym i skomplikowanym pod względem geologicznym terenie. W zakresie rozpoznania geologicznego podłoża wykonano badania geofizyczne, wiercenia i sondowania. Ponadto prowadzono monitoring osuwisk (wgłębny i powierzchniowy).
Warte podkreślenia jest także to, że wychodząc naprzeciw wnioskom zgłoszonym przez władze samorządowe, w KP zaproponowano rozwiązania projektowe węzła Dukla (węzeł typu karo) umożliwiające późniejsze włączenie do niego nie tylko drogi krajowej nr 19 i drogi powiatowej nr 1956R, ale także drogi wojewódzkiej nr 993.