Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Siedem firm chce zbudować Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne

Opublikowano: 2020-10-09 20:29:45, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Przed komisją przetargową sporo pracy. Tym bardziej, że pięciu oferentów wyceniło swoje oferty poniżej przyjętego przez miasto limitu - 91 563 300 zł.

Wizualizacja RCK

Wizualizacja RCK

 

Oczywiście przy wyborze wykonawcy lub wykonawców może pojawić się też pewien problem. Zamówienie podzielone zostało na trzy zadania, a tu z wyceną ofert też bywa różnie. Pozostańmy jednak na razie na całościowych wycenach.

Najtaniej swoją ofertę wyceniła firma Budimex z Warszawy - 73 750 800 zł. Inna warszawska firma Erbud zaproponowała cenę 81 556 380 zł. Cena oferty przedsiębiorstwa Adamietz ze Strzelec Opolskich opiewa na 82 977 777 zł, Baudziedzic z Rudnej Małej 85 116 000 zł, SKB z Warszawy 88 331 102 zł, Inżynierii Rzeszów 96 134 340 zł a konsorcjum firm: Torpol z Poznania, AJ Profibud z Chmielnika i Texom z Krakowa 109 202 605 zł.

Jak wspomnieliśmy, zamówienie zostało podzielone na części. Pierwsze z zadań dotyczy przebudowy placu Dworcowego. Docelowo powstać ma jednopoziomowy parking podziemny. Większość miejsc postojowych zostanie przeznaczona dla postoju długoterminowego, ale znajdą się tam również miejsca typu kiss&ride oraz takie dla taksówek. W sumie chodzi o minimum 110 miejsc parkingowych.

Przebudowana zostanie także płyta placu. Powstaną tam perony autobusowe wraz z całą infrastrukturą informacji pasażerskiej. Do tego przebudowa czeka też okoliczny układ komunikacyjny - m.in.: od ulicy Asnyka, przez Grottgera aż do Żeromskiego i Bardowskiego. Na styku tych dwóch pierwszych ulic zostanie wybudowane rondo.

Z kolei drugie z zadań obejmuje przebudowę budynku dworca kolejowego Rzeszów Główny. Swoim wyglądem ma on powrócić do modernistycznego wyglądu z połowy ubiegłego wieku. W środku sporo się jednak zmieni - układ pomieszczeń i ich funkcje oraz aranżacja. Oczywiście nie obejdzie się bez przebudowy wszystkich instalacji technicznych. Do tego na poziomie -1 powstanie zadaszony hol, który będzie połączeniem dworca, parkingu i tunelu.

Według planu cała inwestycja powinna się zakończyć w drugiej połowie 2023 r.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij