Strabag dopiął swego. To właśnie ta firma przebuduje ulice w centrum Rzeszowa

Opublikowano: 2020-09-26 15:16:23, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Takie rozstrzygnięcie nie byłoby możliwe, gdyby nie odwołanie do KIO po pierwszym rozstrzygnięciu przetargu, w którym wygrała Eurovia Polska.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

I Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się do argumentów Strabagu podważających wcześniejsze oferty Eurovii, ale i rzeszowskiego MPDiM, które jako jedyne złożyły oferty mieszczące się w szacunkowych kosztach inwestycji ustalonych przez miasto (45,8 mln zł i nieco ponad 46,8 mln zł). Strabag zaoferował trzecią w kolejności najniższą cenę 49,7 mln zł, ale już wyższą o kilkaset tysięcy złotych od miejskiego limitu (49 mln zł). Na przetarg skusiło się wówczas siedem firm a najwyższa cena oferty opiewała na 50,5 mln zł.

Po decyzji KIO miasto unieważniło wybór wykonawcy w postępowaniu i raz jeszcze przystąpiło do oceny ofert. Tym razem wygrał Strabag, ale i tu różnice punktowe są minimalne: Strabag 95,32 pkt, Eurovia Polska 95 pkt, MPDiM 94,86 pkt.

Przypomnijmy, do przebudowy będzie układ komunikacyjny ulic: Głowackiego, Fredry, budowę nowego odcinka ulicy (oznaczenie KDZ.7), Siemiradzkiego, Śniadeckich, Orzeszkowej, Batorego, Styki, Kopczyńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Siemieńskiego, Kosynierów; budowę dodatkowej jezdni do obsługi ulic: Kochanowskiego, Chocimskiej, Klonowicza, Karpińskiego.

Zakres planowanych prac: budowa małego ronda, przebudowa i budowa skrzyżowań, rozbudowa i budowa zatok autobusowych, przebudowa i budowa miejsc postojowych, przebudowa/rozbudowa/budowa chodników, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, a także rozbiórka mostu nad potokiem Przyrwa i budowa nowego obiektu mostowego z dostosowaniem do projektowanego poszerzenia ulicy Siemieńskiego (2 pasy ruchu ze środkowym pasem dzielącym oraz chodnikiem po 1 i ciągiem pieszo-rowerowym po drugiej stronie). Jak zapowiadał ratusz końcem ubiegłego roku, na początku roboty obejmą najprawdopodobniej przebudowę ulic w rejonie wiaduktu przy Batorego. To oczywiście tak w skrócie.

Inwestycja jest tylko jedną z części rozbudowy całego układu komunikacyjnego w tej części miasta. Inne planowane przedsięwzięcia to budowa Wisłokostrady (połączenie ulic Rejtana z Ciepłowniczą), rozbudowa mostu Załęskiego i poszerzenie ul. gen. Maczka do czterech pasów ruchu.

  

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij