Konsorcjum Intop Warszawa i Sarinż przebudują most kolejowy w Przemyślu
PRZEMYŚL. Wartość kontraktu, jak to w kolejnictwie, wyniesie 74,1 mln zł.
Fot. PKP PLK
Konsorcjum warszawskich firm pokonało w przetargu czterech konkurentów. Cena najdroższej oferty opiewała na prawie 94 mln zł. Na rozstrzygnięcie przetargu przyszło długo poczekać. Samo postępowanie zostało ogłoszone jeszcze w styczniu, a oferty otwarto w marcu.
Zamówienie PLK dotyczy „zaprojektowania i budowy mostu w Przemyślu (w km 243, 845) linii kolejowej nr 91 Kraków Główny-Medyka wraz z infrastrukturą”.
Stąd też i cena za realizację zamówienia. W grę wchodzą bowiem prace projektowe i wykonawcze w takich branżach jak: branża inżynieryjna, drogowa, torowa, telekomunikacyjna oraz sieci trakcyjne i elektroenergetyczne.
Co do samej konstrukcji planowanego obiektu, to wolimy się nie wypowiadać. Dodajmy może tylko tyle, że przyszły most ma umożliwić przejazd pociągów: pasażerskich z prędkością od 120 do 200 km/h oraz towarowych z prędkością od 100 do 120 km/h.
Fot. PLK