Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Remont stacji Rzeszów Główny: podziemne przejście od poniedziałku, trzeci peron prawie gotowy

Opublikowano: 2020-08-07 13:47:43, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Inwestycja idzie bez opóźnień.

Fot. Adam Cyło

Fot. Adam Cyło

 

Jeszcze w sierpniu na stacji Rzeszów Główny podróżni skorzystają z trzeciego nowego peronu. Mieszkańcy zyskają wygodniejszą i krótszą drogę nowym przejściem pod torami, łączącym perony i dwie części miasta. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w stolicy Podkarpacia zwiększa dostępność do kolei dla wszystkich podróżnych.

 

Od równo dwóch lat na na stacji Rzeszów Główny trwa gruntowna modernizacja. Przedsięwzięcie za 205 mln zł, współfinansowane jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

W tej chwili wykonawca kończy prace na ostatnim peronie nr 3 i w przejściu podziemnym stacji Rzeszów Główny. Rozpoczynają się odbiory urządzeń. Po niezbędnych testach uruchomione zostaną windy i schody ruchome. Jesienią będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych.

 

Nowe perony na stacji są wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Na peronach powstały tez zadaszenia (o dł 230 m) i przepierzenia, które będą chronić przed deszczem i wiatrem.

 

Na stacji umieszczono ponad 100 tablic informacyjnych. Dla osób niewidomych i słabowidzących ułatwieniem będzie system ścieżek naprowadzających oraz opisy alfabetem Braille’a. Dla wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania,

 

Jak zapewnia Kamil Mergel, inżynier kontraktu, w poniedziałek mieszkańcy miasta będą mogli już przejść nowym liczącym 140 m przejściem pod torami.

 

Gotowy jest także nowy wiadukt przy ul. Batorego. Na koniec sierpnia możliwy będzie sprawny i bezpieczny przejazd pociągów po wszystkich torach, ułożonych na obiekcie.

 

Całość inwestycji ma potrwać do kwietnia 2021 r. Ale wykonawca, jak i PKP PLK liczą, że uda się skrócić czas.

 

Inwestycja przebiega bez problemów. Choć zdarzały się rzeczy nieoczekiwane, np., dokopano się do fundamentów, nieoznaczonych na dokumentacji.

 

- Poinformowaliśmy konserwatora zabytków, ale nie był to obiekt zabytkowy – mówi Kamil Mergel. - Okazało się, że były to pozostałości obiektu używanego jeszcze w latach dziewięćdziesiątych.

 

Inwestycja finansowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy z wykonawcą współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.

 

  

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij