Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczka obrotowa w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Kolejka nadziemna w Rzeszowie. Jest list intencyjny z firmą Sunningwell

Opublikowano: 2020-05-19 14:27:16, przez: admin, w kategorii: Samorządy

RZESZÓW. Sunningwell jest zainteresowane udziałem we wdrożeniu chińskiej technologii monoraila w Rzeszowie.

Wizualizacja kolejki monorail firmy BYD, z która wspólpracuje Sunningwell. Fot. byd.com

Wizualizacja kolejki monorail firmy BYD, z która wspólpracuje Sunningwell. Fot. byd.com

 

Firma Sunningwell zajmuje się jest planowaniem i budową rozwiązań publicznego transportu zbiorowego, w tym transportu drogowego, kolejowego oraz innego transportu szynowego. Jak czytamy w preambule listu, Sunningwell posiada wiedzę w zakresie koncepcji elektrycznej kolejki szynowej, jednotorowej (zwanej dalej „Monorail”), którą chce przekształcić w prace projektowe dotyczące budowy Monorail w Rzeszowie. Chodzić ma o kilka koncepcji budowy trasy monorailu w Rzeszowie. Miasto udostępni na prośbę Sunningwell niezbędną dokumentację potrzebną do realizacji oraz wyda zgodę na przeprowadzenie wizji lokalnej.

 

„Sunningwell Polska” sp. z o.o. w Warszawy i miasto Rzeszów zawarły 15 maja 2020 r. list intencyjny. Podpisali je ze strony spółki prezes Marek Frydrych, a ze strony miasta prezydent Tadeusz Ferenc.

 

Sunningwell nawiązał współpracę z zagranicznym partnerem, firmą BYD Company Limited z siedzibą w Shenzhen, Chiny (dalej: „BYD”), która jest w stanie zapewnić dostęp do najnowszych technologii. Kolejnym partnerem ma Sunningwell ma być China Communications Construction Company z siedzibą w Pekinie, Chiny (dalej: „CCCC"), która ma doświadczenie w budowie monoraili i jest poważnym, znaczącym partnerem dającym rękojmię prawidłowego wywiązywania się z obowiązków wykonawcy, jak również posiadającego zaplecze finansowe umożliwiające finansowanie projektu.

 

Sygnatariusze listu chcą stworzyć monorail w Rzeszowie (studium wykonalności projektu, BYD jako dostawca technologii, CCCC jako wykonawcy) w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

 

List intencyjny nie jest umową przedwstępną, nie tworzy jakiekolwiek prawnie wiążących zobowiązań i odpowiedzialności. Będzie obowiązywał przez 12 (dwanaście) miesięcy od daty podpisania, jednakże, każda ze Stron może odstąpić zachowaniem terminu odstąpienia jednego miesiąca.

 

              Rail Transit

 

 
 
 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij