Koszty i metody dostawy w sklepie internetowym
Forma dostarczenia przesyłek do klientów przez sklep internetowy jest bardzo ważną sprawą! Dlatego warto zapoznać się z naszym artykułem, z którego dowiesz się, na jaką metodę dostawy się zdecydować, z jakimi kosztami wiążą się przesyłki oraz na co zwrócić uwagę podczas wyboru firmy kurierskiej. Przeczytaj!
Formy dostarczenia towarów w sklepie internetowym
Dla każdego sklepu internetowego niezwykle ważną kwestią są formy dostawy produktów, które będą dostosowane do potrzeb nawet najbardziej wymagających klientów. To niełatwe zadanie jednak w każdej grupie konsumentów są tacy, którzy oczekują szybkiego dostarczenia zakupionych produktów lub osoby, którym zależy na poniesieniu, jak najniższych kosztów. Warto wziąć to pod uwagę i zagwarantować różnorodne metody dostaw.
Do trzech najpopularniejszych sposobów dostarczenia produktów należą:
-
przesyłki kurierskie - które zapewnią szybką dostawę towarów do domu lub pracy klienta,
-
paczkomaty - przeznaczone dla klientów, którzy nie chcą lub nie mają możliwości odbioru paczki w domu lub pracy,
-
Poczta Polska - która jest wybierana przede wszystkim przez osoby, którym zależy na zaoszczędzeniu pieniędzy - ta instytucja pobiera nieduże koszty za przesyłki jednak w tym przypadku na paczkę poczekamy znacznie dłużej.
Najlepszym rozwiązaniem jest zaproponowanie klientom wszystkich z wymienionych form dostarczenia produktów, przynajmniej na jakiś okres. Dlaczego? W ten sposób będziemy mogli się dowiedzieć, jakie rozwiązanie cieszy się największym i największą popularnością. Na podstawie tych informacji później można zrezygnować przynajmniej z jednej formy dostawy towarów i jednocześnie nie stracić zainteresowania wśród klientów.
Jak uniknąć kosztów dostawy w sklepie internetowym?
Z prowadzeniem sklepu internetowego zawsze wiążą się koszty, dlatego lepiej zaoszczędzić trochę pieniędzy na dostawach produktów. Jak to zrobić? Najlepszym sposobem jest zmniejszenie liczby zamówień pobraniowych i spowodowanie, aby inne formy dostarczenia przesyłki były tańsze od opcji pobraniowej. Podobnie można zrobić w przypadku, gdy zdecydujesz, że opcja paczkomatów kalkuluje się bardziej od usług kurierskich.
Warto również pomyśleć darmowej wysyłce, która z pewnością spodoba się klientom twojego sklepu internetowego. Takie rozwiązanie wymaga zwiększenia wartości koszyka zakupowego np. poprzez zaproponowanie dołączenia dodatkowych produktów do zamówienia. W ten sposób unikniemy kosztów obciążających nasz biznes. Niestety nie każdy sklep będzie mógł pozwolić sobie na wprowadzenie opcji darmowej dostawy, warto o tym pamiętać!
Koszty wysyłki - o czym jeszcze trzeba pamiętać?
Większość klientów najchętniej korzystałaby z darmowej dostawy, ale jednocześnie zdaje sobie sobie też sprawę, że dostarczenie towarów zwykle wiąże się kosztami, które trzeba po prostu uregulować. Konsumenci są jednak wyczuleni na zbyt duże ceny za wysyłki produktów i trzeba uważać, aby ich nie zniechęcić do robienia zakupów. O czym trzeba pamiętać przy ustalaniu takich opłat?
-
koszty dostawy muszą być dostosowane do cen produktów i asortymentu sklepu internetowego,
-
opłaty za przesyłkę nie mogą być wyższe niż zamówienie klienta,
-
sklep powinien zawierać na swojej stronie regulamin dotyczący dostaw i zwrotów towarów - dzięki temu zyskamy większe zaufanie i damy możliwość zapoznania się kupującemu ze wszystkimi informacjami dotyczącymi przesyłek,
-
warto też zadbać o usługi dodatkowe np dostarczaniu większych sprzętów AGD do mieszkania.
Jakiego kuriera wybrać do sklepu internetowego?
Od razu chcemy zaznaczyć, że wybór kuriera do sklepu internetowego nie będzie należał do łatwych zadań i niestety trzeba przygotować się na przeanalizowanie wielu kwestii. Przede wszystkim w tym przypadku trzeba dokładnie sprawdzić opinie zarówno kupujących, jak i sprzedawców korzystających z usług danej firmy kurierskiej. Podczas tego procesu musimy koniecznie zwrócić uwagę na następujące sprawy:
-
system śledzenia przesyłek, który daje możliwość monitorowania poszczególnych kroków kuriera,
-
dostęp do opcji zmiany punktu i godziny dostarczenia towarów,
-
firma kurierska powinna gwarantować zarówno odbiór paczki w punkcie, jak i dostarczenie zamówienia przez kuriera.
Mimo, iż zdecydowanie się na konkretną firmę oferującą usługi kurierskie nie jest przyjemne i wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, warto to zrobić, ponieważ w razie pochopnej i zarazem błędnej decyzji wizerunek naszego sklepu może ucierpieć w znaczący sposób.
Artykuł sponsorowany