Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Przebudowa drogi wojewódzkiej Stalowa Wola – Olbęcin

Opublikowano: 2012-12-19 08:56:37, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

STALOWA WOLA. Kilka dni temu zakończył się I etap rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 855 Olbięcin – Zaklików –Stalowa Wola. We wtorek (17 grudnia) podpisano umowę na roboty na kolejnym odcinku.

Wyremontowany odcinek. Fot. PZDW

Wyremontowany odcinek. Fot. PZDW

Wykonawcą przebudowy I etapu było Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Wartość umowy to 12 mln zł. Firma przebudowała drogę na niezabudowanych terenach pomiędzy Zdziechowicami a Zaklikowem, Zaklikowem a Lipą oraz pomiędzy Lipą a Dąbrową Rzeczycką. Odcinek ten ma m.in. tranzytową, łącząc drogę krajową nr 74 na terenie województwa lubelskiego z drogą krajową nr 77 w Stalowej Woli. Łączna długość przebudowanych odcinków to prawie 9 km.

Zarówno jezdnia jak i pobocza zostały wzmocnione i wyrównane. Istniejące przepusty zostały odtworzone, a przydrożne rowy odmulone. Szerokość pasów ruchu jezdni: 2 x 3m, szerokość poboczy 1,25 m.

Wczoraj natomiast podpisano kolejną umowę dotyczącą tej drogi, tym razem na dłuższy II etap + 19 km trasy pomiędzy Stalową Wolą i m. Zdziechowice. Wykonawcą będzie Skanska.

Wartość inwestycji to 57,5 mln zł netto, w tym dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego. Inwestorem jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

- Prace poprowadzimy na czterech fragmentach trasy pomiędzy ulicą Podskarpową w Stalowej Woli (DK77) i granicą województwa w Zdziechowicach – mówi Mariusz Piotrowski z firmy Skanska. - W ciągu 22 miesięcy przebudujemy łącznie 19 km drogi oraz wybudujemy 6 nowych mostów i 21 km kanalizacji deszczowej. Prace budowlane zakończą się w październiku 2014 roku.

Konstrukcja drogi zostanie poszerzona i wzmocniona. Po rozbudowie jezdnia będzie miała szerokość od 6,5 do 6,75 m.

Zarówno poszerzenie jezdni, jak i budowa nowych chodników i odmulanie rowów, wymagać będzie wykonania 130 tys. m3 robót ziemnych. Trzeba będzie wykonać ponad 250 tys. mkw różnego rodzaju podbudów i ułoży niemal 80 tys. mkw geosiatki zwiększającej wytrzymałość modernizowanej nawierzchni na koleinowanie.

Prace obejmą także wymianę zniszczonej nawierzchni. Skanska sfrezuje ponad 18 tys. mkw starej nawierzchni oraz ułoży ponad 130 tys. mkw nowej warstwy ścieralnej i ponad 70 tys. ton pozostałych warstw konstrukcyjnych z masy bitumicznej.

W ramach inwestycji istniejące chodniki zostaną wyremontowane, do tego powstaną nowe chodniki. Kolejne elementy inwestycji to trzy nowe zatoki autobusowe, oznakowanie poziome i pionowe jezdni oraz prawie 21 km kanalizacji deszczowej. Na odcinkach, gdzie nie będzie kanalizacji, odwodnienie zapewnią rowy przydrożne umocnienie elementami betonowymi.

Skanska przebuduje także sieci teletechniczne, sanitarne, wodociągowe, energetyczne, w tym 2,2 km kabli nadziemnych sieci telekomunikacyjnej oraz 2,3 km sieci energetycznej.

Ze względu na niewystarczającą nośność, nienormatywną szerokość chodników oraz zbyt małe, dla przepływu wód rzeki, światło mostów - sześć przepraw zostanie zburzonych, a w ich miejsce powstaną nowe, o najwyższej klasie nośności „A”, co oznacza, że z mostów będą mogły korzystać pojazdy o masie nawet 50 ton.

Będą to trzy mosty przez rzekę Złodziejka w Lipie oraz w Zdziechowicach nad Karasiówką, nad Łukawicą w Rzeczycy Długiej, a także w Zaklikowie nad Sanną. Ten ostatni obiekt będzie najdłuższy - 36-metrów. Pozostałych będą mieć od 19 do 29 m.

ac

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij