Umowa na projektowanie mostu w Jarosławiu podpisana

Opublikowano: 2020-03-06 13:35:47, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW, JAROSŁAW. Dziś (piątek, 6 marca 2020 r.) w Urzędzie Marszałkowskim podpisana została umowa na zaprojektowanie mostu na Sanie w Jarosławiu wraz z drogami dojazdowymi.

Od lewej Tadeusz Chrzan, Tomasz Siwowski, Jolanta Sawicka, Piotr Miąso  Anna Schmidt–Rodziewicz, Teresa Pamuła, Grzegorz Puda i Władysław Ortyl. Fot. Adam CyłoUmowa na projektowanie mostu w Jarosławiu podpisanaUmowa na projektowanie mostu w Jarosławiu podpisana
Od lewej Tadeusz Chrzan, Tomasz Siwowski, Jolanta Sawicka, Piotr Miąso  Anna Schmidt–Rodziewicz, Teresa Pamuła, Grzegorz Puda i Władysław Ortyl. Fot. Adam Cyło

Od lewej Tadeusz Chrzan, Tomasz Siwowski, Jolanta Sawicka, Piotr Miąso Anna Schmidt–Rodziewicz, Teresa Pamuła, Grzegorz Puda i Władysław Ortyl. Fot. Adam Cyło

 

Dokładnie chodzi o most w ciągu drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Bełżec w miejscowościach Munina i Sobiecin. Projektować będzie rzeszowska firma Promost Consultin, kierowana przez prof. Tomasza Siwowskiego z Politechniki Rzeszowskiej. Inwestorem jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

 

Nowy most połączy drogę krajową nr 17 i autostradę A4 – mówił marszałek Władysław Ortyl. - Łączy Podkarpackie też z Lubelskim, a teraz wspólnie promujemy Roztocze. 

marszałek dodaje, że na terenach wokół mostu mogą pwostać nowe tereny inwestycyjne. 

 

Wartość umowy na projektowanie to 2,5 mln zł (w 2 mln zł to dofinansowanie w ramach rządowego programu). Koszt budowy szacowany jest na ponad 122 mln zł. Potrzebnych będzie też prawie 6 mln zł na wykup nieruchomości (137 tys. mkw). 

 

Most ma mieć długość 624 metry (z przęsłem nurtowym o dł. 100 m), a wraz z drogami 1150 metrów o klasie G (czyli najmocniejszy z możliwych, zarówno w obciążeniu taborem samochodowym jak i i pojazdami specjalnymi).

 

- Most będzie dumą Jarosławia – mówi prof. Tomasz Siwowski, prezes Promost Consulting. - Będzie ładny i ekonomiczny.

 

Projekt ma być gotowy do listopada 2021 r. Wykonawca będzie miał za zadanie pozyskać także ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej).

 

Droga prowadzić będzie od węzła Jarosław Munina przy drodze krajowej nr 94, gdzie powstaną dodatkowe łącznice i dwa ronda. Most powstanie na tzw. nowym śladzie, nie będzie żaadnych wyburzeń. Cześć terenów to obszar zalewowy i nieużytki. Trasa poprowadzi przez obszar Natura 2000.

W ramach zadania powstaną też dwa kolejne odcinki drogi. Jeden będzie nowym odcinkiem drogi nr 865 łączym Sobiecin i Koniaczów o dł 2,3 km. Koszto to 26,6 mln zł. Do tego jeszcze 3 mln zł na wykup nieruchomości (70 tys. mkw). Drugi będzie miał dł. 2,5 km i połączy Szówsko z Koniaczowem (także z drogą wojewódzką). Projekt obejmuje budowę ronda. Wszystko ma kosztować prawie 21 mln zł, a działki pod drogę 3,2 mln zł (75 tys. mkw)

Mapy do celów projektowych i opracowań geologicznych dla wszystkich zadań mają zostać wykonane do końca listopada 2020, natomiast projekt budowlany i wykonawczy wraz z uzyskaniem decyzji ZRID ma powstać do końca listopada 2021. Inwestycja ma być gotowa do końca 2022. 

 

Podpisy pod umową złożyli dyrektor PZDW Piotr Miąso oraz prezes Promost Consulting Tomasz Siwowski.  Obecni byli też marszałek Władysław Ortyl (także podpisywał) oraz posłanka i wiceminister pracy Anna Schmidt–Rodziewicz, wiceminister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda, wicewojewoda Jolanta Sawicka oraz posłowie Teresa Pamuła i Tadeusz Chrzan.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij