Podziemna Trasa Turystyczna w Przemyślu. Kto zostanie inwestorem zastępczym miasta?
PRZEMYŚL. Zgłosiło się trzech chętnych. Ceny dwóch ofert są do zaakceptowania.
Fot. inwestycje.przemysl.pl
I to między tymi ofertami miasto będzie zapewne wybierać wykonawcę zastępczego. Złożyły je dwie krakowskie firmy - KPPM Doradztwo i SPDV. Ta pierwsza wyceniła się na 293 970 zł, druga na 281 670 zł. Obie oferty zmieściły się w wyznaczonym przez miasto limicie cenowym - 299 934 zł. Trzecia oferta, poznańskiej firmy Sweco Consulting, jest dużo droższa - 467 400 zł.
Zadania inwestora zastępczego, którego szuka miasto, to m.in.: „sprawdzenie istniejącej dokumentacji projektowej: wskazanie ewentualnych niezbędnych poprawek i uzupełnień i identyfikacja ich zakresu, sporządzenie aktualizacji kosztorysów, sprawdzenie i aktualizacja specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; zapewnienie nadzoru inwestorskiego wymaganego przepisami prawa; zapewnienie nadzoru archeologicznego przy budowa podziemnego łącznika pomiędzy Podziemną Trasą Turystyczną a budynkiem mieszczącym się przy ulicy Rynek 9; zapewnienie nadzoru konserwatorskiego przy adaptacji pomieszczeń podziemi oraz budowie wyjścia ewakuacyjnego (...)”.
Umowa z wyłonionym inwestorem zastępczym ma zostać zawarta do końca września 2021 r.
Przebudowa Podziemnej Trasy Turystycznej w Przemyślu to wspólny projekt miasta i Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej. Koszt całej inwestycji szacowany jest na ponad 13 mln zł. Po stronie miasta będzie to blisko 9,3 mln zł (dofinansowanie - ok.7 mln zł), po stronie MNZP ponad 3,8 mln zł (dofinansowanie - prawie 1,8 mln zł).