Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczka obrotowa w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Zgoda na budowę S19 na północ od Rzeszowa. Odcinek Rudnik nad Sanem – Nisko Południe

Opublikowano: 2019-12-15 20:30:04, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Wojewoda podkarpacki podpisał w piątek dziś decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) odcinka S19 Rudnik nad Sanem – Nisko Południe o długości ok. 6,5 km.

Zgoda na budowę S19 na północ od Rzeszowa. Odcinek Rudnik nad Sanem – Nisko Południe Zgoda na budowę S19 na północ od Rzeszowa. Odcinek Rudnik nad Sanem – Nisko Południe Zgoda na budowę S19 na północ od Rzeszowa. Odcinek Rudnik nad Sanem – Nisko Południe
Zgoda na budowę S19 na północ od Rzeszowa. Odcinek Rudnik nad Sanem – Nisko Południe

 

To druga z sześciu planowanych do uzyskania decyzji ZRID dotycząca szlaku Via Carpatia między granicą z woj. lubelskim a Sokołowem Małopolskim. Osiem odcinków S19 pomiędzy Rzeszowem a Lublinem posiada już ZRID. Prace budowlane rozpoczną się w przyszłym roku

 

Odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się na węźle Rudnik nad Sanem na przecięciu z drogą krajową nr 77 oraz obwodnicą Stalowej Woli i Niska. Następnie trasa zbliża się do szerokotorowej linii kolejowej LK65, biegnąc równolegle do niej, a następnie na węźle Nisko Południe krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19 oraz kilometr dalej z linią kolejową LK65.

 

W ramach inwestycji planowana jest budowa sześciu wiaduktów (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich) i sześć przepustów (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt) oraz budowa dwóch węzłów drogowych:

- węzeł Rudnik nad Sanem,

- węzeł Nisko Południe. 

 

Uzyskana decyzja ZRID posiada klauzulę natychmiastowej wykonalności, co po przekazaniu terenu, pozwoli wykonawcy rozpocząć roboty budowlane. Jednocześnie na zlecenie Wojewody pracować będą także biegli rzeczoznawcy majątkowi.

 

130 km S19 w realizacji

 

W realizacji, w trybie „Projektuj i buduj”, jest blisko 130-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim stanowiący fragment przyszłej Via Carpatia. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim. Umowę na realizację trzech pierwszych odcinków podpisano 30 października 2017 r., a na ostatni 21 grudnia 2018 r. Dla sześciu odcinków w województwie lubelskim wydano już decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na terenie województwa podkarpackiego w procedowaniu są jeszcze cztery wnioski o wydanie ZRID.

 

Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.

 

Decyzję ZRID wydano już dla odcinków:

Lublin Węglin - Niedrzwica Duża, długość ok. 12 km, wartość umowy na realizację ok. 312,2 mln zł

Niedrzwica Duża - Kraśnik Północ, długość ok. 20 km, wartość umowy na realizację ok. 498 mln zł

obwodnica Kraśnika, długość ok. 10 km, wartość umowy na realizację ok. 319,5 mln zł

Kraśnik - Janów Lubelski, długość ok. 18 km, wartość umowy na realizację ok. 390 mln zł

obwodnica Janowa Lubelskiego, długość ok. 7 km, wartość umowy na realizację ok. 148,5 mln zł

Janów Lubelski - Lasy Janowskie, długość ok. 8 km, wartość umowy na realizację ok. 183,6 mln zł

Zdziary - Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł

Rudnik nad Sanem – Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł

 

Wojewoda Podkarpacki prowadzi procedurę dla odcinków:

Lasy Janowskie - Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł

Nisko Południe - Podgórze, długość ok. 11,5 km, wartość umowy na realizację ok. 272,5 mln zł

Podgórze - Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł

Kamień - Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 7,9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł

 

Budowa S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim jest realizowana z wykorzystaniem funduszy unijnych. 19 września br. podpisaliśmy umowę o dofinansowanie dla dziewięciu z dwunastu odcinków realizacyjnych: od węzła Lublin Węglin do węzła Lasy Janowskie oraz od węzła Nisko Południe do węzła Sokołów Małopolski. Z kolei 15 listopada podpisaliśmy umowę o dofinansowanie dla pozostałych trzech odcinków, od węzła Lasy Janowskie do węzła Nisko Południe. Łączna wartość tych projektów to ok. 4,5 mld zł, a dofinansowanie wyniesie ok. 2,3 mld zł.

 

Via Carpatia połączy północ Europy z południem

W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość ponad 700 km i przebiegał będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Połączy, wzdłuż wschodniej granicy naszego kraju, państwa bałtyckie z południem Europy, tworząc nowy korytarz transportowy.

 

Kalendarium

27 lutego 2017 r. - ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę 

18 czerwca 2018 r. - podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę (Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Wartość: 196 339 975,77 PLN brutto).

18 kwietnia 2019 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

15 listopada 2019 r. - podpisanie umowy na dofinansowanie projektu pn. Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów na odcinku węzeł Lasy Janowskie (bez węzła) - węzeł Nisko Południe (z węzłem). Całkowita wartość projektu: 917 408 465,64 zł, w tym dofinansowanie unijne: 468 342 018,53 zł

13 grudnia 2019 r. - uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij