Ile będzie kosztował system łączności alarmowej na A4?
RZESZÓW. Na ogłoszony przez GDDKiA przetarg wpłynęło pięć ofert.
Fot. GDDKiA
I co chyba najważniejsze, wszystkie poniżej założonego limitu cenowego – nieco ponad 25 mln zł. Najniższą ofertę z kwotą 13 mln zł złożyło konsorcjum z liderem Prasco Construction, zaś najwyższą na wartość niemal 24 mln zł firma Alumbrados Viarios Sociedad Anonima S.A.
Przetarg dotyczy zaprojektowania, budowy oraz utrzymania systemu łączności alarmowej SOS dla autostrady A4 na odcinku od granicy z województwem małopolskim do przejścia granicznego z Ukrainą oraz kanalizację teletechniczną na drodze ekspresowej S19 od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód.
.Projekt i budowa Systemu Łączności Alarmowej (SŁA) obejmuje w szczególności:
- Kolumny alarmowe (tzw. kolumny SOS) usytuowane wzdłuż autostrady na wykonanych w ramach budowy autostrady platformach dla posadowienia kolumn alarmowych.
- System nadzoru łączności alarmowej zlokalizowany we wskazanych pomieszczeniach PID GDDKiA Oddział w Rzeszowie (docelowo system nadzoru systemu nadzoru łączności alarmowej zostanie przeniesiony do Centrum Zarządzania Ruchem (CZR) zorganizowanym na Obwodzie Utrzymania Drogi (OUD) przy węźle Sokołów Małopolski Płn. w ciągu drogi ekspresowej S19).
- Medium transmisyjne zapewniające połączenie pomiędzy kolumnami alarmowymi, a systemem nadzoru łączności alarmowej, z wykorzystaniem elementów kanalizacji teletechnicznej wykonanej w ramach budowy autostrady A4.
- Wykonanie kanalizacji teletechnicznej na drodze ekspresowej S19 na odcinku od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód wraz z niezbędnym medium transmisyjnym.
Wykonawca powinien zrealizować zamówienie w ciągu 48 miesięcy, z czego do 15 grudnia 2021 r. powinien zakończyć roboty budowlane, a przez pozostały okres od daty odbioru robót budowlanych zapewnić utrzymanie systemu.
Inwestycja ma na celu zapewnienie użytkownikom autostrady A4 możliwości prowadzenia, bezpośrednio z pobocza jezdni autostrady, awaryjnej komunikacji głosowej z dyżurnym w Punkcie Informacji Drogowej PID (docelowo w CZR w Sokołowie Małopolskim Płn.). Komunikacja odbywać się będzie dwukierunkowo także na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych.
Fot. gddkia