Otwarcie nowej siedziby Komendy Powiatowej w Lesku
Nowoczesny budynek komendy przekazali policjantom w użytkowanie I zastępca komendanta głównego policji nadinsp. Dariusz Augustyniak oraz komendant wojewódzki policji w Rzeszowie nadinsp. Henryk Moskwa.
- Chciałbym wyrazić wdzięczność wobec wszystkich tych osób, które swoją pracą, zaangażowaniem przyczynili się do powstania i oddania tego pięknego obiektu, obiektu na miarę XXI wieku – mówił nadinsp. Henryk Moskwa.
Nadinsp. Dariusz Augustyniak przekazał kom. Jackowi Pączkowi, komendantowi powiatowemu policji w Lesku symboliczne klucze do nowej komendy, a w swoim wystąpieniu podkreślił znaczenie Programu Modernizacji Służb Mundurowych, bo dzięki tym środkom możliwe jest budowanie i remontowanie policyjnych obiektów oraz doposażanie Policji w nowoczesny sprzęt.
Budowa nowej komendy powiatowej w Lesku to inwestycja, na którą już od wielu lat czekali policjanci i mieszkańcy. Budynek administracyjny, w który dotychczas służył Policji wybudowany został w latach 30-tych XX wieku. Jego usytuowanie na osuwającej się skarpie, sprawiało, że ściany i mury oporowe pękały. Obiekt był niefunkcjonalny i w złym stanie technicznym. W komendzie nie było recepcji, pokoju przyjęć interesantów, ogólnodostępnego sanitariatu, szatni, sali odpraw, pomieszczeń na magazyny, depozyty i archiwa. Brakowało parkingu dla interesantów, co sprawiało, że samochody parkowane były bezpośrednio przy ulicy.
Pierwotnie rozważano wariant dobudowy i remontu istniejącej siedziby, jednak ze względu na układ konstrukcyjny i usytuowanie budynku, dostosowanie obiektu do obowiązujących standardów okazało się niemożliwe. Przy wsparciu władz samorządowych zdecydowano więc o budowie nowego obiektu.
Starostwo powiatowe w Lesku już kilka lat temu przekazało komendzie wojewódzkiej działkę o powierzchni 1,07 ha z przeznaczeniem pod budowę nowej komendy. W 2014 r. opracowano dokumentację projektową oraz uzyskano pozwolenie na budowę. Dzięki środkom z rządowego „Programu modernizacji służb mundurowych w latach 2017-2020” pod koniec lipca 2017 roku ruszyły prace budowlane, a w listopadzie 2017 r. uroczyście wmurowano akt erekcyjny.
W ramach inwestycji powstał budynek administracyjny o powierzchni użytkowej 2483 m2 i kubaturze 14.435 m3, w piwnicy którego mieści się czterostanowiskowa strzelnica ćwiczebna oraz siłownia. Budynek jest nowoczesny i przestronny. Komfort pracy policjantów zdecydowanie się poprawił, lepsze są też warunki, w jakich przyjmowani będą interesanci.
W ramach inwestycji powstały również: budynek garażowo–gospodarczy, kojce dla 2 psów służbowych, drogi dojazdowe, chodniki, parkingi i ogrodzenia. Całkowita wartość inwestycji to 18 372 000 złotych.