Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Drogi ekspresowej S19 Via Carpathia na Podkarpaciu: stan obecny i perspektywy

Opublikowano: 2019-09-22 21:54:35, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Na Podkarpaciu zakończyła się budowa autostrady A4, trwa budowa odcinków drogi ekspresowej S19.

Budowa S19 Via Carpatia po kontroli NIKBudowa S19 Via Carpatia po kontroli NIK
Budowa S19 Via Carpatia po kontroli NIK

 

W realizacji jest ponad 54 km S19, kolejne 85 km jest w przygotowaniu. W tym roku planowane jest oddanie do ruchu obwodnicy Sanoka (DK28), trwa budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska (DK77), rozpoczęły się też prace na obwodnicy Łańcuta (DK94).

 

S19 Lublin-Rzeszów

W 2017 roku oddano do ruchu 2 odcinki S19 Sokołów Młp. – Stobierna i odc. Świlcza – Rzeszów Płd. (Informacje o oddaniu odcinków S19: link 1 i link 2). Równocześnie trwały prace przygotowawcze dla kolejnych odcinków S19, zarówno tych na północ jak i na południe od Rzeszowa. W 2018 roku oddaliśmy do realizacji 6 odcinków trasy od Lasów Janowskich do Sokołowa czyli 54,2 km trasy. Już w tym roku rozpoczną się prace budowlane na tych odcinkach.

 

Wojewoda Podkarpacki prowadzi procedurę wydania decyzji o zezwoleniu na realizację (ZRID) dla odcinków:

Lasy Janowskie - Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł,

Zdziary - Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł,

Rudnik nad Sanem - Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł,

Podgórze - Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł,

Nisko Południe - Podgórze, długość ok. 11,5 km, wartość umowy na realizację ok. 272,5 mln zł.

W przygotowaniu jest dokumentacja do złożenia wniosku o uzyskanie ZRID dla ostatniego odcinka S19 na trasie Lublin-Rzeszów, tj. odc. Kamień - Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 7,9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł.

 

 

Z Warszawy do Rzeszowa w niespełna 3 godziny

 

Teraz kierowcy jadący z Lublina do Rzeszowa korzystają z odcinków S19 na obwodnicy Lublina (ok. 10 km pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik) oraz ok. 19 km pomiędzy Sokołowem Małopolskim a węzłem Rzeszów Wschód na skrzyżowaniu z autostradą A4.

 

Po ukończeniu realizowanych obecnie odcinków, blisko 160 km trasy pomiędzy węzłami Rzeszów Wschód i Lublin Sławinek będzie można przejechać zgodnie z przepisami w około 90 minut. Kolejne 70 minut potrwa przejazd ok. 140 km S17 do węzła Zakręt pod Warszawą. W efekcie na trasie z Rzeszowa do Warszawy kierowcy zaoszczędzą co najmniej godzinę.

 

S19 Rzeszów-Barwinek

 

W przygotowaniu jest także ponad 85-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od w. Rzeszów Południe do granicy państwa w Barwinku. Dla pierwszego odcinka, w. Rzeszów Płd. – w. Babica, Koncepcja Programowa została zatwierdzona. Jeszcze w tym roku planujemy ogłosić przetarg na jego realizację.  Na pozostałych czterech odcinkach wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe.

 

S19 Rzeszów Płd. – Barwinek DŁ. 85,2 KM

1. odc. Rzeszów Płd. – Babica 10,3 km (koszt KP: 6,6 mln zł)  - w kwietniu 2019 r. nastąpił odbiór dokumentacji projektowej, jej zatwierdzenie przez KOPI nastąpiło dnia 25.07.2019 r. 

2. odc. Babica – Domaradz 23,5 km (koszt KP: 17 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej

3. odc. Domaradz – Miejsce Piastowe 22,7 km (koszt KP: 9,3 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej

4.odc. Miejsce Piastowe – Dukla 10,4 km (koszt KP: 4,5 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej

5. odc. Dukla – Barwinek 18,3 km (koszt KP: 8,4 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej

 

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Stan realizacji S19 przedstawia się następująco:

30,2 km – oddane do ruchu od w. Sokołów Młp. do w. Rzeszów Płd.

54,2 km - w realizacji systemem projektuj-buduj

85,2 km – w przygotowaniu (realizacja Koncepcji Programowej)

 

19 września 2019 r. Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarło z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad 4 umowy o dofinansowanie projektów ze środków unijnych. Łączna wartość tych inwestycji to ponad 3,75 mld zł. Unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wyniesie ponad 1,88 mld zł.

 

Umowy obejmujące poniższe inwestycje podpisali Joanna Lech, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Jacek Gryga, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Dofinansowane projekty:

Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Lublin Węglin - Kraśnik Południe

- wartość całkowita projektu: 1 488 600 700 zł

- wartość dofinansowania z UE: 736 586 673 zł

 

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Lublin Węglin - Kraśnik Południe o długości 41,93 km. Droga ekspresowa stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T.

Zakres inwestycji:

budowa drogi S19 o długości 41,93 km,

budowa 5 węzłów drogowych w ciągu S19,

budowa 8 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP),

remont odcinków istniejącej drogi krajowej nr 19 o łącznej długości ok. 10.0 km,

budowę mostów, wiaduktów, przepustów,

budowa Systemu Zarządzania Ruchem,

budowa ekranów akustycznych, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego,

budowa infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego,

budowa przejść i przepustów dla zwierząt.

Projekt będzie realizowany do 30 czerwca 2021 r.

 

Celem projektu jest stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych, a także usprawnienie ruchu tranzytowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów sąsiadujących z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi.

 

Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Kraśnik Południe - Lasy Janowskie

- wartość całkowita projektu: 992 166 150 zł

- wartość dofinansowania z UE: 483 157 243 zł

 

Projekt zakłada budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Kraśnik Południe - Lasy Janowskie o długości 32,86 km. Droga ekspresowa stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T.

Zakres inwestycji:

budowa drogi S19 o długości 32,86 km,

budowa 5 węzłów drogowych w ciągu S19,

budowa 4 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii I,

remont istniejącego odcinka drogi krajowej nr 19 o długości ok. 9,63 km,

budowa Systemu Zarządzania Ruchem,

budowa ekranów akustycznych, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego,

budowa infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego,

budowa mostów, wiaduktów, przepustów i przejść dla zwierząt.

Projekt będzie realizowany do 31 maja 2021 r.

 

Celem projektu jest stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych, a także usprawnienie ruchu tranzytowego i poprawę warunków życia mieszkańców terenów sąsiadujących z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi.

 

Budowa drogi ekspresowej S19 na obszarze woj. podkarpackiego na odcinku w. Nisko Południe (bez węzła) – w. Sokołów Małopolski Północ (z węzłem)

- wartość całkowita projektu: 1 132 005 519 zł

- wartość dofinansowania z UE: 587 297 822 zł

 

Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S19 na obszarze woj. podkarpackiego na odcinku w. Nisko Południe (bez węzła) – w. Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości 29,67 km. Droga jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T i stanowi fragment korytarza VIA CARPATIA.

Zakres inwestycji:

budowa drogi ekspresowej S19 o długości ok. 29,67 km,

budowa 4 węzłów drogowych „Podgórze”, „Nowy Kamień”, „Kamień”, „Sokołów   Małopolski Północ”,

budowa Obwodu Utrzymania Drogowego (OUD) „Sokołów Małopolski Północ”,

budowa obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty),

budowa ekranów akustycznych,

budowa systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz

z budową kanalizacji deszczowej,

budowa oraz/lub przebudowa elementów infrastruktury drogowej (chodniki, ciągi pieszo – rowerowe, ścieżki rowerowe, zjazdy, wjazdy i przejazdy awaryjne, zatoki autobusowe),

budowa Systemu Zarzadzania Ruchem.

Projekt będzie realizowany do 31 maja 2022 r.

 

Celem projektu jest stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych, a także usprawnienie ruchu tranzytowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów sąsiadujących z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi.

 

 

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij