Przetarg GDDKiA na system łączności alarmowej na A4 na Podkarpaciu
RZESZÓW. Wyłoniony wykonawca będzie musiał go najpierw zaprojektować, później zbudować i wreszcie podjąć się jego utrzymania.
Fot. GDDKiA
Zamówienie dotyczy też zaprojektowania i budowy kanalizacji teletechnicznej na drodze ekspresowej S19 od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód.
Projekt i budowa Systemu Łączności Alarmowej (SŁA) obejmuje w szczególności:
- kolumny alarmowe (tzw. kolumny SOS) usytuowane wzdłuż autostrady na wykonanych w ramach budowy autostrady platformach dla posadowienia kolumn alarmowych.
- system nadzoru łączności alarmowej zlokalizowany we wskazanych pomieszczeniach PID GDDKiA Oddział w Rzeszowie (docelowo system nadzoru systemu nadzoru łączności alarmowej zostanie przeniesiony do Centrum Zarządzania Ruchem (CZR) zorganizowanym na Obwodzie Utrzymania Drogi (OUD) przy węźle Sokołów Małopolski Płn. w ciągu drogi ekspresowej S19).
- medium transmisyjne zapewniające połączenie pomiędzy kolumnami alarmowymi, a systemem nadzoru łączności alarmowej, z wykorzystaniem elementów kanalizacji teletechnicznej wykonanej w ramach budowy autostrady A4.
- wykonanie kanalizacji teletechnicznej na drodze ekspresowej S19 na odcinku od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód wraz z niezbędnym medium transmisyjnym.
Inwestycja ta ma na celu zapewnienie użytkownikom autostrady A4 możliwości prowadzenia, bezpośrednio z pobocza jezdni autostrady, awaryjnej komunikacji głosowej z dyżurnym w Punkcie Informacji Drogowej PID (docelowo w CZR w Sokołowie Małopolskim Płn.). Komunikacja odbywać się będzie dwukierunkowo także na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych.
System powinien być gotowy w ciągu 48 miesięcy. GDDKiA czeka na oferty do 3 października.