Trwa elektryfikacja linii kolejowej Ocice – Rzeszów
Jednotorowa trasa wyposażona w sieć trakcyjną zapewni kursowanie elektrycznych pociągów. Sprawniej pojadą składy dalekobieżne - wyeliminowana zostanie konieczność zmiany lokomotyw.
Wiadukt kolejowy w Rzeszowie
Inwestycja warta ponad 67 mln zł, realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków budżetowych.
We wrześniu PLK rozpoczęły elektryfikację 67 km linii Ocice – Rzeszów. Roboty obejmują budowę fundamentów pod słupy trakcyjne. Na nich zawieszona będzie sieć. Pierwsze konstrukcje umieszczono już obok toru. Wykonawca PKP Energetyka wykorzystuje specjalistyczny sprzęt – min. palownice. Wbito ok. 50 fundamentów palowych. Do końca roku planuje się zabudowę ok.1300 pali wraz z montażem słupów.
Prace prowadzone są w nocy, tak by nie wstrzymywać ruchu pociągów z Rzeszowa do Stalowej Woli i Lublina.
Inwestycję zaplanowano w latach 2019 - 2021. Wyposażona w sieć trakcyjną trasa, umożliwi kursowanie elektrycznych składów. Zwiększy się przepustowość linii.
PLK zrealizowały już prace przygotowawcze wokół linii. W maju br., zakończono również budowę mijanki w Majdanie Królewskim za 16,5 mln zł. netto. Teraz dwa tory umożliwiają mijanie się pociągów.
W ramach zadania zawarto także pięć umów przyłączeniowych o łącznej wartości 37,5 mln zł. Rozpoczęła się budowa kolejnych podstacji dla zasilania trasy energią elektryczną w Nowej Dębie i w Cmolasie. Na ukończeniu jest budowa podstacji w Chmielowie.
Przedsięwzięcia prowadzone są w ramach zadania inwestycyjnego: „Prace na linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów”. Umowę na elektryfikację linii Ocice – Rzeszów zrealizuje
PKP Energetyka S.A. Finansowanie zapewnia budżet państwa.