Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Operator CNC w JPB Systeme - oferta pracy
Studiuj w Rzeszowie! Wybierz WSPiA!

Mostostal Warszawa z najtańszą ofertą na dokończenie budowy S19

Opublikowano: 2012-10-22 22:04:09, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW. Dziś (poniedziałek, 22 października) w rzeszowskim oddziale Generalnej Dyrekcji dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty na dokończenie budowy odcinka drogi ekspresowej S19 (od węzła Rzeszów Zachód do Świlczy).

Prace na odcinku S19 na kilka dni przed zerwaniem umowy w maju 2012 roku. Fot. a4-s19rzeszow-zachod-swilcza.pl

Prace na odcinku S19 na kilka dni przed zerwaniem umowy w maju 2012 roku. Fot. a4-s19rzeszow-zachod-swilcza.pl

Oferty złożyło sześć firm w tym jedno konsorcjum. Najniższa oferta złożona przez firmę Mostostal Warszawa (129,7 mln zł brutto) jest niższa od kosztorysu inwestorskiego o ok. 25%. Eurovia Polska zaproponowała 143 mln zł, Strabag prawie 152 mln zł, zaś Budimex ponad 152 mln zł. Na znacznie więcej roboty wyceniła firma Bilfinger Berger – 172 mln zł, zas konsorcjum Miejskiej Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa (lider), Przedsiębiorstwo Robót drogowych z Lubartowa oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego zaproponowała prawie 177 mln zł.

GDDKiA może przeznaczyć na ten cel 176,5 mln zł. Teraz oferty będą weryfikowane.

Nowe pożyczki unijne w BGK

Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 10 miesięcy na dokończenie budowy tego odcinka S19. Roboty obejmą m.in. budowę węzła „Świlcza”, dokończenie budowy trzech wiaduktów, mostu, sześciu przepustów z blach falistych. Ponadto dokończenie budowy kanalizacji deszczowej, nasypów, warstw podbudowy oraz nawierzchni bitumicznych, a także budowa oświetlenia drogowego wraz z zasilaniem, urządzeń związanych z ochroną środowiska, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz dróg serwisowych.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Pierwotnie odcinek ten (razem z odcinkiem autostrady A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny budować miało konsrcjum Radko (lider) oraz Autostrada Wschodnia i Punj Lloyd z Indii. W maju br. Jednak GDDKiA zerwała z firmą umowę.

ac

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij