Przetarg na wagony na linii Szczecin-Przemyśl
Nowoczesne, komfortowe wagony pojawią się w składach TLK (PKP Intercity), kursujących pomiędzy Szczecinem a Przemyślem. Właśnie ogłoszono przetarg.
PKP Intercity ogłosiło przetarg na modernizację 150 pasażerskich wagonów, które będą kursować pomiędzy Szczecinem a Przemyślem. To największe zamówienie tego typu w historii spółki. Modernizacja ma kosztować – wg szacunków - ponad 460 mln zł brutto. Zwycięzca przetargu będzie miał 2 lata dokonanie remontów.
Modernizacji podlegać będzie 30 przedziałowych wagonów 1 klasy; 10 wagonów sypialnych, przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych; 43 przedziałowe wagony 2 klasy; 17 bezprzedziałowych wagonów 2 klasy, przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych; 18 bezprzedziałowych wagonów 2 klasy z przystosowaniem do przewozu rowerów; 20 wagonów gastronomicznych; 12 kuszetek, z czego 10 będzie przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wagony będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h. A taka prędkość będzie możliwa do osiągnięcia Szczecin–Kraków ) i E-59 (fragment Wrocław – Poznań – Szczecin), z jaką poruszać się będą mogły pociągi.
- Jest to już drugi projekt modernizacji wagonów na tej linii - mówi Janusz Malinowski, prezes
PKP Intercity SA. – Trwa już modernizacja 68 wagonów. Gotowe będą za rok. W najbliższym czasie, ogłosimy następny przetarg na zakup 10 lokomotyw spalinowych. Wartość netto inwestycji prowadzonych przez PKP IC to ponad 2,5 mld zł, połowa środków pochodzi z funduszy unijnych.
Projekt, stanowi kontynuację realizowanej od lipca br. inwestycji pt. „Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl – Szczecin” nr. POIiŚ 7.1 – 50, w ramach której modernizowanych jest już 68 wagonów pasażerskich. Dzięki temu do 2015 roku relacja Przemyśl – Szczecin będzie w sposób kompleksowy obsługiwana pociągami TLK zestawionymi z wagonów całkowicie zmodernizowanych.
Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty stanowić będzie cena. Oferty należy składać do dnia 24 października 2012 roku. Cały projekt zostanie zakończony do 2015 roku. Wartość zamówienia to maksymalnie 374 mln zł netto (ponad 460 mln zł brutto).
ac