Obwodnica Łańcuta – jest wniosek z zezwolenie na realizację
ŁAŃCUT, RZESZÓW. Do wojewody podkarpackiego złożony został wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID) dla rozbudowy DK94 odc. Łańcut – Głuchów (tzw. obwodnicy Łańcuta).
Fot. GDDKiA
Umowa z Wykonawcą na kontynuację budowy przy optymalizacji rozwiązań projektowych zadania pn. „Rozbudowa drogi krajowej nr 94 na odc. Łańcut – Głuchów” (tzw. obwodnica Łańcuta), zawiera 3 Kamienie Milowe. Kamień milowy nr 1 zakładał złożenie przez wykonawcę w imieniu GDDKiA wniosku o wydanie decyzji ZRID w terminie do 18 marca br. Po uzyskaniu decyzji ZRID możliwe będzie rozpoczęcie robót budowlanych.
Wykonawcą rozbudowy odcinka DK94 Łańcut-Głuchów, będącego tzw. obwodnicą miasta Łańcuta (dł. 5,8 km), jest Budimex S.A. Umowę na kwotę: 115 847 768,51 zł brutto podpisano 18 maja 2018 r. Zakończenie inwestycji zaplanowano na wrzesień 2021 r.
Przewidziana jest rozbudowa istniejących skrzyżowań jednopoziomowych oraz budowa zjazdów do dróg wewnętrznych. Ponadto projekt przewiduje budowę pięciu rond, w tym czterech na terenie Miasta Łańcuta (skrzyżowanie z ulicami Adama Mickiewicza, 3-go Maja, Tadeusza Kościuszki i Graniczna). Przewidziana jest również budowa nowych przystanków autobusowych. Droga będzie miała przekrój jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu rozdzielonego środkową częścią jezdni wyłączoną z ruchu.
W ramach inwestycji zaplanowane są dodatkowe jezdnie połączone z drogą główną, w celu skomunikowania drogi krajowej z przyległymi nieruchomościami.
W wyniku realizacji inwestycji droga na odcinkach rozbudowy w większym stopniu zachowa swój istniejący układ komunikacyjny.
Podstawowe parametry techniczne:
- klasa techniczna drogi – GP
- prędkość projektowa - 60 km/h
- prędkość miarodajna – 80 km/h
- liczba pasów ruchu – 2 z częścią jezdni wyłączoną z ruchu o szer.3.5 m, w tym opaski bitumiczne 2 x 0.5m (lokalnie przekrój 2+1 od km ok.618+600 do km ok. 619+250 ( 2 x prawy pas ruchu + 1 lewy pas ruchu)
- szerokość pasa ruchu – 3.50 m
- szerokość opasek wewnętrznych - 0.5 m
- szerokość poboczy gruntowych – 1.5 m
- skrajnia pionowa – 4.90 m
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
W ramach inwestycji planuje się :
- budowę drogi jednojezdniowej, dwupasowej z częścią jezdni wyłączoną z ruchu o szer. 3.50 m;
- przebudowę skrzyżowań jednopoziomowych :
z drogami wojewódzkimi nr 877 Naklik – Łańcut – Szklary, nr 881 Sokołów Młp. – Łańcut – Żurawica, ul. Kościuszki, ul. Graniczną oraz drogą powiatową nr 1520R Dąbrówki-Wola Dalsza-Głuchów w formie rond jednopasowych,
z ul. Piłsudskiego, jako skrzyżowanie skanalizowane,
- budowę 2 obiektów inżynierskich (mostu na rzece Sawa i przepustu)
- budowę dróg dojazdowych (serwisowych);
- budowę zabezpieczeń ekologicznych;
- budowę i przebudowę zatok autobusowych, budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych;
- przebudowę i zabezpieczenie niezbędnych urządzeń infrastruktury technicznej.
Obiekty inżynierskie:
- 2 szt.: most na rzece Sawa,
- 1 przepust φ 150 cm