Co z budową obwodnicy Łańcuta?
RZESZÓW. To oczywiście potoczna nazwa. Chodzi bowiem o rozbudowę drogi krajowej nr 94 na odcinku Łańcut-Głuchów.
Inwestycja nadal jest na etapie projektowania i uzyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych. Wykonawcą rozbudowy odcinka DK94 Łańcut-Głuchów (dł. 5,8 km), jest Budimex S.A.
W styczniu uzyskano decyzję o pozwoleniu wodnoprawnym. Zakończyły się także prace koncepcyjne przy optymalizacji rozwiązań projektowych. W ramach prac wykonawca zaproponował nowe rozwiązania, do których zgłoszone zostały wnioski władz samorządowych. Przykłady wprowadzonych zmian na podstawie postulatów samorządów:
- zaprojektowano wjazd i wyjazd z terenów: MOSiR, Szpitala Powiatowego, Centrum Kształcenia i Zespołu Szkół Technicznych do DK94 na prawoskręty z możliwością wykonania manewru lewoskrętu,
- zaprojektowano nowe zatoki autobusowe lub zmieniono lokalizację istniejących,
- zaprojektowano nowe przejścia dla pieszych lub zmieniono ich lokalizację,
- zaprojektowano bezpośredni włączenie do DK94 m.in. ulic Bema i Orzeszkowej,
- zaprojektowano bezpośrednie włączenie jezdni dodatkowej do ronda w Głuchowie ze względu na lokalizację Ośrodka Kultury i OSP.
Jeszcze w marcu planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID.
Umowę budowę obwodnicy Łańcuta podpisano w maju ubiegłego roku. Jej wartość wynosi 115 847 768 zł brutto. Zakończenie inwestycji zaplanowano na wrzesień 2021 r.