Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Zespół Zamkowo-Parkowy w Baranowie Sandomierskim. Bal Sylwestrowy
Pożyczki dla firm z Podkarpacia/ Atrakcyjne oprocentowanie
Z PGE Energia Ciepła (od)zyskujesz ciepło i energię

VIII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach odbył się w Rzeszowie

Opublikowano: 2018-10-29 17:08:09, przez: admin, w kategorii: Samorządy

RZESZÓW.

VIII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach odbył się w Rzeszowie

 

Tegoroczna edycja Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach odbyła się w dniach 25-26 października, w Hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie. Ciekawe przykłady promocyjne polskich miast i regionów minionego roku, wybrane przez Roberta Stępowskiego – redaktora naczelnego portalu Marketing Miejsc. Z kolei Szymon Sikorski, zarządzajacy agencją PR Publicon – omówił kluczowe wyznaczniki sukcesu kampanii samorządowej.

 

Cały czas rośnie znaczenie videomarketingu oraz komunikacji z wykorzystaniem influencerów. Przewagę nad konkurencją dają również niebanalne formy przekazywania treści, np. storytelling. Okazuje się, że ciekawą opowieść można stworzyć nawet w miejscu, które na pierwszy rzut oka nie ma niczego oryginalnego do zaoferowania. – Jak opowiedzieć ciekawie o mieście takim jak Słupsk, skoro nie jest to, zwłaszcza nad morzem, najbardziej popularne turystycznie miasto? Potrzebowałem czegoś, co pozwoli zbudować wokół niego narrację. Pierwszym punktem zaczepienia okazała się pizza, ponieważ w Słupsku jest mnóstwo pizzerii, co było do tej pory wyłącznie powodem do śmiechu – mówi Krzysztof Kowalczyk, właściciel Agencji Marketingowo-Szkoleniowej Active Days.pl. – Postanowiłem zorganizować grę miejską z wykorzystaniem mapy, w ramach której kolejnymi punktami były pizzerie. Dodatkowym zadaniem uczestników gry było przygotowanie w każdej z odwiedzonych restauracji specjalnej pizzy oddającej charakter i historię danego miejsca, którą można było poznać wprost od właścicieli pizzerii. Dzięki temu wydarzeniu przyjezdni w niebanalny sposób mogli poznać miasto.

 

Na przykładzie działań podjętych w Katowicach pokazana została skuteczność tzw. event marketingu. Atrakcyjne wydarzenia mogą kreować wizerunek regionu jako ciekawego, dynamicznego miejsca, w którym dużo się dzieje. Sukces frekwencyjny organizowanej imprezy to nie tylko gwarantowany rozgłos, ale również ruch turystyczny w danym mieście. – Postanowiliśmy budować wizerunek Katowic nie poprzez ambasadorów czy znane osoby, lecz organizując wydarzenia. W taki sposób rozpoczęliśmy kampanię „Katowice – miasto wielkich wydarzeń” – stwierdził Marcin Stańczyk, pełnomocnik ds. Marki Urzędu Miasta Katowice oraz jeden z prelegentów tegorocznej edycji Kongresu. – Dostrzegliśmy potencjał e-sportu, który do 2013 roku kojarzył się raczej z niszową i mało atrakcyjną dziedziną. Zaryzykowaliśmy i zorganizowaliśmy pierwszy na świecie turniej gamingowy tej skali, który zaistniał jako samodzielne wydarzenie. Okazało się to ogromnym sukcesem.

 

Prelekcja przedstawicieli Lasów Państwowych została uznana za jedno z lepszych wystąpień. Leśnicy prowadzący fanpage Nadleśnictwa Baligród jeszcze kilka lat temu w ogóle nie wiedzieli czym są social media. Nie zrażali się – postanowili uruchomić fanpage i prowadzić go intuicyjnie, „po swojemu”. Bezpośredni język, ukazywanie lasów i ich dzikich mieszkańców, prezentowanie pracy leśnika – obrana forma komunikacji okazała się strzałem w dziesiątkę. Profil Nadleśnictwa Baligród z pięknymi zdjęciami i ciekawymi filmami śledzi obecnie ponad 85 tys. użytkowników Facebooka.

 

O wykorzystaniu influencer marketingu oraz wideo w promocji regionu opowiadał Ryan Socash – znany youtuber, twórca anglojęzycznego kanału Kult America, Founder & Managing Director Mediakraft TV. Socash, który na początku kariery miał doświadczenie głównie w pracy w radio, przypadkowo dostrzegł potencjał obrazu, kiedy po Internecie wirusowo rozprzestrzeniło się jego zdjęcie z Michałem Wiśniewskim. To po tym wydarzeniu postanowił stworzyć własny kanał. Obecnie łączny czas wyświetlania realizowanych przez niego wideo to już ponad 76 lat. Ta popularność oraz umiejętność tworzenia atrakcyjnych filmów wykorzystana została do stworzenia kampanii promującej województwo podkarpackie, która poprzez youtubera dotarła do odbiorców nie tylko w całej Polsce, ale również w Stanach Zjednoczonych. Wybór Socasha na ambasadora Podkarpacia nie był przypadkowy – przodkowie popularnego twórcy pochodzą właśnie z tego województwa.

 

 

 

Podkarpackie Regionalia w Agrohurcie - Jarmark Bożonarodzeniowy

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij