Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Jest termin wyborów samorządowych 2018

Opublikowano: 2018-08-14 10:55:21, przez: admin, w kategorii: Polityka

KRAJ, PODKARPACKIE.

Wybory parlamentarne 2015 na Podkarpaciu

 

Premier Mateusz Morawiecki podpisał rozporządzenie o terminie wyborów samorządowych. Odbędą się one 21 października 2018.

Wybierani będą radni gminni i miejscy, powiatowi i wojewódzcy. Ponadto wójtowie, burmistrzowie i prezydenci. Jeśli kandydat na najwyższe stanowisko w gminie nie uzyskać 50 proc. poparcia, to konieczna będzie druga tura. Drugie głosowanie zaplanowane jest na będzie 4 listopada 2018 r.

- Niech rozpoczynająca się kampania wyborcza będzie uczciwą konkurencją na dobre propozycje dla Polaków – napisał Mateusz Morawiecki.

 

W skali całego kraju do objęcia w gminach będzie 39 256 mandatów radnego. Najwięcej, bo 60 radnych (nie licząc radnych dzielnicowych), zasiądzie w radzie m.st. Warszawy. Rada Miasta Krakowa będzie liczyć 43 radnych, natomiast rada Łodzi – 40. We Wrocławiu zostanie wybranych 37 radnych, w Gdańsku i Poznaniu – 34, natomiast w Bydgoszczy, Lublinie i Szczecinie – 31.

 

W Rzeszowie do obsadzenia jest 25 mandatów radnego. Ponadto 33 mandaty w sejmiku województwa.

 

Wojewoda Podkarpacki po porozumieniu z komisarzami wyborczymi ustalił liczbę radnych wybieranych do poszczególnych rad gmin i rad powiatów na terenie województwa podkarpackiego oraz do Sejmiku Województwa Podkarpackiego w kadencji 2018-2023.

 

Zarządzenia Wojewody w tych sprawach z dnia 19 lutego 2018 r. zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego z dnia 19 lutego 2018 r. pod pozycjami 744, 745 oraz 746.

Z chwilą zarządzenia wyborów startuje kampania wyborcza. 27 sierpnia ruszy kalendarz wyborczy; tego dnia upłynie termin wykonania pierwszych czynności wyborczych. Będą to: podanie do publicznej wiadomości, w formie obwieszczenia, informacji o okręgach wyborczych, liczbie radnych wybieranych w każdym okręgu oraz o wyznaczonej siedzibie terytorialnej komisji wyborczej oraz zawiadomienie odpowiednio Państwowej Komisji Wyborczą lub właściwego komisarza wyborczego (w zależności od skali działania i rodzaju komitetów wyborczych) o utworzeniu komitetu wyborczego.

Termin na zgłaszanie gminnym komisjom wyborczym kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast upływa 26 września o północy. Do 6 października terytorialne komisje wyborcze rozplakatują obwieszczenia o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych, a gminne komisje wyborcze o zarejestrowanych kandydatach na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

Również do 6 października wyborcy niepełnosprawni mają czas na zgłaszanie zamiaru głosowania korespondencyjnego, w tym przy pomocy nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille'a. Zakończenie kampanii wyborczej, a tym samym cisza wyborcza, zacznie obowiązywać 19 października o godz. 24.00.

W sumie kalendarz zawiera 15 pozycji - dat i związanych z nimi czynności wyborczych. Ostatnią z nich jest głosowanie, które odbędzie się w niedzielę 21 października w godz. 7.00-21.00.


ZARZĄDZENIE NR 19/18 WOJEWODY PODKARPACKIEGO
z dnia 19 lutego 2018 r.
w sprawie ustalenia liczby radnych wybieranych do rad powiatów na terenie województwa podkarpackiego
Na podstawie art. 373 i art. 374 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2017 r. poz. 15 z późn. zm.), oraz art. 9 ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.) - po porozumieniu z właściwymi terytorialnie komisarzami wyborczymi - zarządza się, co następuje:
§ 1. Ustala się następującą liczbę radnych wybieranych do rad powiatów na terenie województwa podkarpackiego w kadencji 2018 - 2023:
1. Rada Powiatu Bieszczadzkiego 15 radnych
2. Rada Powiatu Brzozowskiego 19 radnych
3. Rada Powiatu Dębickiego 25 radnych
4. Rada Powiatu Jarosławskiego 25 radnych
5. Rada Powiatu Jasielskiego 23 radnych
6. Rada Powiatu Kolbuszowskiego 19 radnych
7. Rada Powiatu Krośnieńskiego 23 radnych
8. Rada Powiatu Leskiego 15 radnych
9. Rada Powiatu Leżajskiego 19 radnych
10. Rada Powiatu Lubaczowskiego 17 radnych
11. Rada Powiatu Łańcuckiego 19 radnych
12. Rada Powiatu Mieleckiego 25 radnych
13. Rada Powiatu Niżańskiego 19 radnych
14. Rada Powiatu Przemyskiego 19 radnych
15. Rada Powiatu Przeworskiego 19 radnych
16. Rada Powiatu Ropczycko-Sędziszowskiego 19 radnych
17. Rada Powiatu Rzeszowskiego 29 radnych
18. Rada Powiatu Sanockiego 21 radnych
19. Rada Powiatu Stalowowolskiego 23 radnych DZIENNIK URZEDOWY
WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO
Rzeszów, dnia poniedziałek, 19 lutego 2018 r.
Poz. 745
20. Rada Powiatu Strzyżowskiego 19 radnych
21. Rada Powiatu Tarnobrzeskiego 17 radnych
§ 2. Liczba radnych wybieranych do rad powiatów wymienionych w § 1 została ustalona na podstawie
liczby mieszkańców zamieszkałych na obszarze działania poszczególnych rad powiatów ujętych w stałym
rejestrze wyborców - według stanu na dzień 31 grudnia 2017 r.
§ 3. 1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym
Województwa Podkarpackiego.
2. Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości także w formie obwieszczenia.

 

ZARZĄDZENIE NR 18/18 WOJEWODY PODKARPACKIEGO z dnia 19 lutego 2018 r. w sprawie ustalenia liczby radnych wybieranych do rad gmin na terenie województwa podkarpackiego
Na podstawie art. 373 i art. 374 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2017 r. poz. 15 z późn. zm.), oraz art. 17 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 z późn. zm.) - po porozumieniu z właściwymi terytorialnie komisarzami wyborczymi - zarządza się, co następuje:
§ 1. Ustala się następującą liczbę radnych wybieranych do rad gmin na terenie województwa
podkarpackiego w kadencji 2018 - 2023:
1. Rada Miasta w Dębicy 21 radnych
2. Rada Miasta Dynów 15 radnych
3. Rada Miasta Jarosławia 21 radnych
4. Rada Miasta Krosna 21 radnych
5. Rada Miasta Łańcuta 15 radnych
6. Rada Miasta Przeworska 15 radnych
7. Rada Miasta Rzeszowa 25 radnych
8. Rada Miasta Sanoka 21 radnych
9. Rada Miasta Tarnobrzega 21 radnych
10. Rada Miejska w Baranowie Sandomierskim 15 radnych
11. Rada Miejska w Błażowej 15 radnych
12. Rada Miejska w Boguchwale 21 radnych
13. Rada Miejska w Brzostku 15 radnych
14. Rada Miejska w Brzozowie 21 radnych
15. Rada Miejska w Cieszanowie 15 radnych
16. Rada Miejska w Dukli 15 radnych
17. Rada Miejska w Głogowie Małopolskim 15 radnych
18. Rada Miejska w Iwoniczu-Zdroju 15 radnych
19. Rada Miejska w Jaśle 21 radnych
20. Rada Miejska w Jedliczu 15 radnych
21. Rada Miejska w Kańczudze 15 radnych
22. Rada Miejska w Kolbuszowej 21 radnych
23. Rada Miejska w Kołaczycach 15 radnych
24. Rada Miejska w Lesku 15 radnych
25. Rada Miejska w Leżajsku 15 radnych
26. Rada Miejska w Lubaczowie 15 radnych
27. Rada Miejska w Mielcu 23 radnych
28. Rada Miejska w Narolu 15 radnych
29. Rada Miejska w Nisku 21 radnych
30. Rada Miejska w Nowej Dębie 15 radnych
31. Rada Miejska w Nowej Sarzynie 21 radnych
32. Rada Miejska w Oleszycach 15 radnych
33. Rada Miejska w Pilźnie 15 radnych
34. Rada Miejska w Pruchniku 15 radnych
35. Rada Miejska w Przecławiu 15 radnych
36. Rada Miejska w Przemyślu 23 radnych
37. Rada Miejska w Radomyślu Wielkim 15 radnych
38. Rada Miejska w Radymnie 15 radnych
39. Rada Miejska w Ropczycach 21 radnych
40. Rada Miejska w Rudniku nad Sanem 15 radnych
41. Rada Miejska w Rymanowie 15 radnych
42. Rada Miejska w Sędziszowie Małopolskim 21 radnych
43. Rada Miejska w Sieniawie 15 radnych
44. Rada Miejska w Sokołowie Małopolskim 15 radnych
45. Rada Miejska w Stalowej Woli 23 radnych
46. Rada Miejska w Strzyżowie 21 radnych
47. Rada Miejska w Tyczynie 15 radnych
48. Rada Miejska w Ulanowie 15 radnych
49. Rada Miejska w Ustrzykach Dolnych 15 radnych
50. Rada Miejska w Zagórzu 15 radnych
51. Rada Miejska w Zaklikowie 15 radnych
52. Rada Gminy Adamówka 15 radnych
53. Rada Gminy Baligród 15 radnych
54. Rada Gminy Besko 15 radnych
55. Rada Gminy Białobrzegi 15 radnych
56. Rada Gminy Bircza 15 radnych
57. Rada Gminy Bojanów 15 radnych
58. Rada Gminy Borowa 15 radnych
59. Rada Gminy Brzyska 15 radnych
60. Rada Gminy Bukowsko 15 radnych
61. Rada Gminy Chłopice 15 radnych
62. Rada Gminy Chmielnik 15 radnych
63. Rada Gminy Chorkówka 15 radnych
64. Rada Gminy Cisna 15 radnych
65. Rada Gminy Cmolas 15 radnych
66. Rada Gminy Czarna (pow. bieszczadzki) 15 radnych
67. Rada Gminy Czarna (pow. dębicki) 15 radnych
68. Rada Gminy Czarna (pow. łańcucki) 15 radnych
69. Rada Gminy Czermin 15 radnych
70. Rada Gminy Czudec 15 radnych
71. Rada Gminy Dębica 21 radnych
72. Rada Gminy Dębowiec 15 radnych
73. Rada Gminy Domaradz 15 radnych
74. Rada Gminy Dzikowiec 15 radnych
75. Rada Gminy Dubiecko 15 radnych
76. Rada Gminy Dydnia 15 radnych
77. Rada Gminy Dynów 15 radnych
78. Rada Gminy Fredropol 15 radnych
79. Rada Gminy Frysztak 15 radnych
80. Rada Gminy Gać 15 radnych
81. Rada Gminy Gawłuszowice 15 radnych
82. Rada Gminy Gorzyce 15 radnych
83. Rada Gminy Grębów 15 radnych
84. Rada Gminy Grodzisko Dolne 15 radnych
85. Rada Gminy Haczów 15 radnych
86. Rada Gminy Harasiuki 15 radnych
87. Rada Gminy Horyniec-Zdrój 15 radnych
88. Rada Gminy Hyżne 15 radnych
89. Rada Gminy Iwierzyce 15 radnych
90. Rada Gminy Jarocin 15 radnych
91. Rada Gminy Jarosław 15 radnych
92. Rada Gminy Jasienica Rosielna 15 radnych
93. Rada Gminy Jasło 15 radnych
94. Rada Gminy Jaśliska 15 radnych
95. Rada Gminy Jawornik Polski 15 radnych
96. Rada Gminy Jeżowe 15 radnych
97. Rada Gminy Jodłowa 15 radnych
98. Rada Gminy Kamień 15 radnych
99. Rada Gminy Komańcza 15 radnych
100. Rada Gminy Korczyna 15 radnych
101. Rada Gminy Krasiczyn 15 radnych
102. Rada Gminy Krasne 15 radnych
103. Rada Gminy Krempna 15 radnych
104. Rada Gminy Krościenko Wyżne 15 radnych
105. Rada Gminy Krzeszów 15 radnych
106. Rada Gminy Krzywcza 15 radnych
107. Rada Gminy Kuryłówka 15 radnych
108. Rada Gminy Laszki 15 radnych
109. Rada Gminy Leżajsk 21 radnych
110. Rada Gminy Lubaczów 15 radnych
111. Rada Gminy Lubenia 15 radnych
112. Rada Gminy Lutowiska 15 radnych
113. Rada Gminy Łańcut 21 radnych
114. Rada Gminy Majdan Królewski 15 radnych
115. Rada Gminy Markowa 15 radnych
116. Rada Gminy Medyka 15 radnych
117. Rada Gminy Miejsce Piastowe 15 radnych
118. Rada Gminy Mielec 15 radnych
119. Rada Gminy Niebylec 15 radnych
120. Rada Gminy Niwiska 15 radnych
121. Rada Gminy Nowy Żmigród 15 radnych
122. Rada Gminy Nozdrzec 15 radnych
123. Rada Gminy Olszanica 15 radnych
124. Rada Gminy Orły 15 radnych
125. Rada Gminy Osiek Jasielski 15 radnych
126. Rada Gminy Ostrów 15 radnych
127. Rada Gminy Padew Narodowa 15 radnych
128. Rada Gminy Pawłosiów 15 radnych
129. Rada Gminy Przemyśl 15 radnych
130. Rada Gminy Przeworsk 15 radnych
131. Rada Gminy Pysznica 15 radnych
132. Rada Gminy Radomyśl nad Sanem 15 radnych
133. Rada Gminy Radymno 15 radnych
134. Rada Gminy Rakszawa 15 radnych
135. Rada Gminy Raniżów 15 radnych
136. Rada Gminy Rokietnica 15 radnych
137. Rada Gminy Roźwienica 15 radnych
138. Rada Gminy Sanok 15 radnych
139. Rada Gminy Skołyszyn 15 radnych
140. Rada Gminy Solina z/s w Polańczyku 15 radnych
141. Rada Gminy Stary Dzików 15 radnych
142. Rada Gminy Stubno 15 radnych
143. Rada Gminy Świlcza 15 radnych
144. Rada Gminy Tarnowiec 15 radnych
145. Rada Gminy Tryńcza 15 radnych
146. Rada Gminy Trzebownisko 21 radnych
147. Rada Gminy Tuszów Narodowy 15 radnych
148. Rada Gminy Tyrawa Wołoska 15 radnych
149. Rada Gminy Wadowice Górne 15 radnych
150. Rada Gminy Wiązownica 15 radnych
151. Rada Gminy Wielkie Oczy 15 radnych
152. Rada Gminy Wielopole Skrzyńskie 15 radnych
153. Rada Gminy Wiśniowa 15 radnych
154. Rada Gminy Wojaszówka 15 radnych
155. Rada Gminy Zaleszany 15 radnych
156. Rada Gminy Zarszyn 15 radnych
157. Rada Gminy Zarzecze 15 radnych
158. Rada Gminy Żołynia 15 radnych
159. Rada Gminy Żurawica 15 radnych
160. Rada Gminy Żyraków 15 radnych
§ 2. Liczba radnych wybieranych do rad gmin wymienionych w § 1 została ustalona na podstawie liczby mieszkańców zamieszkałych na obszarze działania poszczególnych rad gmin ujętych w stałym rejestrze wyborców - według stanu na dzień 31 grudnia 2017 r.
§ 3. 1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
2. Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości także w formie obwieszczenia.
WOJEWODA PODKARPACKI Ewa Leniart
Dziennik Urzedowy Województwa Podkarpackiego – 5 – Poz. 744

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij